Home » Știință » O descoperire care ar putea revoluţiona tratamentele împotriva cancerului

O descoperire care ar putea revoluţiona tratamentele împotriva cancerului

Publicat: 06.03.2016
Complexitatea genetică a cancerelor pulmonare şi de piele a fost analizată recent de cercetători.

Aceştia au descoperit că pe măsură ce tumorile cresc şi se răspândesc în organism, ele poartă cu ele şi o serie de indicatori biologici.

Aceştia iau forma unor proteine de suprafaţă proprii tumorilor canceroase, care ar putea fi distruse de sistemul imunitar, dacă acesta ar fi ajutat să facă asta. Această idee ar putea fi concretizată prin dezvoltarea unor tratamente specifice pentru fiecare pacient în parte, potrivit The Guardian.

Charles Swanton, expert în evoluţia cancerului, a condus echipa de cercetare de la Institutului Francis Crick din Londa, cea care a realizat studiul. El spune că proteinele identificate reprezintă „un călcâi al lui Ahile” pentru viitorul tratamentelor împotriva cancerului. Echipa de cercetare a observat că pacienţii care au participat la studiu aveau reacţii imunitare împotriva celulelor canceroase, însă atacurile lansate de sistemul imunitar erau prea puţin puternice, astfel că nu le puteau distruge. În urma unor analize mai amănunţite, oamenii de ştiinţă au observat că celulele imunitare fuseseră „înghiţite” de masa canceroasă. Unele dintre ele reuşiseră să recunoască indicatorii unici ai cancerului, însă fiind intr-un număr mult mai mic, fuseseră învinse.

„Am observat pentru prima oară că tumorile îşi plantează seminţele propriei lor distrugeri şi că în interiorul tumorilor se află celule imunitare care recunosc aceşti indicatori prezenţi în fiecare celulă canceroasă”, a explicat Swanton.