Home » Stiinta » Oamenii de ştiinţă au creat un plasture nedureros care poate controla diabetul fără injecţii – FOTO+VIDEO

Marina Manastîrlî 03.16.2016
Cercetătorii au luptat zeci de ani pentru a permite diabeticilor să se lipsească de injecţiile regulate cu insulină.
După multiple încercări şi propuneri, oamenii de ştiinţă au creat un plasture sintetic acoperit cu celulele beta naturale, care poate fi lipit, fără dureri, pe pielea pacientului. Odată lipit, el poate secreta, atunci când este necesar, insulină şi controlează nivelul zahărului din sânge. Injecţii sau monitorizări suplimenatre nu sunt necesare.

Plasturele nu a fost, încă, testat pe oameni, dar deja a demonstrat că poate controla nivelul zahărului din sânge la şoareci timp de cel puţin 10 ore.

Principala diferenţă dintre plasturii existenţi şi cei noi este că plasturele anterior conţinea insulină sintetică, în timp ce noul plasture conţine celulele beta vii, reale. Fapt care îl face capabil să gestioneze mai sigur nivelul de zahăr din sângele pacientului, dar şi pentru mai mult timp. Şi pentru că celulele beta sunt păstrate în condiţii de siguranţă pe un plasture în afara corpului pacientului, nu există nici o şansă de a fi respinse de către sistemul imunitar.

„Acest studiu oferă o posibilă soluţie pentru o problemă dificilă de respingere, care a afectat mult timp studiile despre transplanturi de celule pancreatice pentru diabetul zaharat. Plus, demonstrează că putem construi o punte de legătură între semnalele fiziologice din organism şi aceste celule terapeutice din afara corpului cu scopul de a controla nivelurile de glucoză”, a declarat cercetatorul principal Zhen Gu, de la Universitatea din Carolina de Nord.

Plasturele a fost testat pe şoarecii cu diabet zaharat de tip 1, iar cercetătorii au ajuns la concluzia că noua invenţie detectează rapid deviaţiile nivelului de zahăr din sânge şi-l poate controla timp de 10 ore, fără alte monitorizări.

Sursa foto:Zhen Gu/Advanced Materials

Această invenţie nu numai că este mult mai rapidă şi mai uşoară decât injecţiile regulate cu insulină, ci este, de asemenea, mai sigură. Mai sigură deoarece diabeticii îşi pot administra da de multe ori prea puţină insulină sau prea multă, ceea ce poate duce la complicaţii, precum hipoglicemie, orbire, comă şi chiar moarte.

Pentru a se asigura că nu există nici un risc de supradoză cu aceşti plasturi, cercetătorii au adăugat un al doilea plasture pe şoarecii care deja aveau nivelul de zahăr din sânge reglementat. După cum au sperat, noul plasture nu a administrat suplimentar insulină, dar a prelungit durata de viaţă a tratamentului până la 20 de ore.

„Gestionarea diabetului este un proces greu pentru pacienţi, deoarece ei trebuie să se gândească la acest lucru 24 de ore pe zi, şapte zile pe săptămână şi tot restul vieţii lor”, a declarat unul dintre cercetatori, John Buse.

Potrivit lui Buse, aceste abordări ale insulinei inteligente sunt interesante, deoarece aduc cu sine şi promisiunea de a oferi pacienţilor ceva timp liber în care să uite de diabetul zaharat şi de auto-îngrijirea lor. Buse afirmă că plasturele nu este un leac, ci o variantă de care au nevoie cu disperare pacienţii bolnavi.

Ford ar fi în curs de testarea unei versiuni twin-turbo a motorului „Godzilla” V-8