Home » Stiinta » O descoperire a oamenilor de ştiinţă ruşi poate ajuta la VINDECAREA unei boli care afectează din ce în ce mai mulţi bărbaţi

Autor: Alin Motogna 03.25.2016
În anul 2012, circa 1,1 milioane de bărbaţi din întreaga lume au fost diagnosticaţi cu această boală.

Oamenii de ştiinţă ruşi au identificat 11 compuşi care au potenţialul de a îmbunătăţi, în mod semnificativ, tratamentul destinat celor care suferă de cancer de prostată.  Noua descoperire urmează să fie folosită pentru a dezvolta medicamentaţie mult mai eficientă faţă de cea folosită în prezent în spitale.

În scopul detectării moleculelor care ar putea fi utilizate ca mijloc de distrugere a celulelor canceroase, experţi din cadrul mai multor instituţii de cercetare de pe teritoriul Rusiei au studiat marker-ul cunoscut sub denumirea de ,,antigenul specific prostatic”. La nivelul ţesuturilor canceroase, acesta este prezent într-o poporţie de 10 ori mai mare faţă de ţesuturile sănătoase. Mai mult decât atât, antigenul îi poate ajuta pe specialişti să detecteze tumorile secundare care ar putea fi localizate, în momentul în care sunt îndepărtate ţesuturile bolnave.

După ce au identificat antigenul, oamenii de ştiinţă au studiat acele molecule pe care le-ar fi putut ataşa de el: anticorpii (proteinele sintetizate de sistemul nostru imunitar), peptidele (susbtanţe chimice rezultate din desfacerea hidrolitică a proteinelor) şi liganzii (substanţe care au capacitatea de a activa nucleul unei molecule). Dintre toţi aceşti compuşi, lingazii s-au dovedit cei mai eficienţi în lupta împotriva celulelor canceroase.

Studiind, în paralel, rezultatele obţinute până acum în domeniul oncologic, cercetătorii ruşii au reuşit să scoată în evidenţă 11 compuşi identificaţi în structura ureei. Această substanţă, regăsită în compoziţia urinei, are rolul de a elimina substanţele nefolositoare ce conţin molecule de nitrogen. Ureea a fost studiată îndelung de către cercetători, deoarece modificându-i-se alcătuirea, ea poate fi folosită pentru a bloca replicarea celulelor canceroase.

În momentul de faţă, cei 11 compuşi sunt testaţi în cadrul unor studii preclinice. Nu se cunoaşte când liganzii vor fi folosiţi pentru tratarea propriu-zisă a cancerului de prostată, însă rezultatele obţinute până acum de cercetătorii ruşi sunt încurajatoare.

Vă mai recomandăm şi: De ce nu ar trebui să ne cenzurăm zgomotele pe care le scoatem atunci când mestecăm. O descoperire neaşteptată a oamenilor de ştiinţă

Cât de dăunător este uleiul pentru organism şi trebuie sau nu să renunţăm la acest produs?

Opiaceele şi riscul care vine la pachet cu ameliorarea durerii. ”Aceste date ne arată o nouă tendinţă PERICULOASĂ”

Au primit ser fiziologic în loc de vaccin împotriva COVID-19. Unde s-a întâmplat incidentul
Cât de mult a scăzut prețul biletelor de avion în 2020
Puabi, cea mai bogată regină a Mesopotamiei
Urme ale unei particule misterioase, prezise în urmă cu zeci de ani, ar fi fost detectate
Misterul din Insulele Galapagos. Cercetătorii au descoperit secretul ecosistemului atât de bogat
Sonda Spațială New Horizons răspunde la întrebarea: “Cât de întunecat este cerul?”
O specie de păianjen confecționează „buzunare” din frunze pentru a prinde și mânca broaște mai mari