Home » Știință » Oamenii de ştiinţă britanici au găsit încă o dovadă a existenţei celei de-a şasea stări a materiei. Cum se manifestă aceasta

Publicat: 06.04.2016
Descoperirea va ajuta la construirea de computere cuantice.

Cercetătorii britanici au găsit noi dovezi ale existenţei unei noi stări a materiei. Aceasta a fost denumită ,,lichid cuantic de centrifugare” şi se manifestă prin descompunerea electronilor în cvasiparticule.

Primele teorii referitoare la această stare a materiei au apărut în urmă cu 40 de ani. De curând, ea a putut fi observată, în cazul unui material cu structură bidimensională, asemănător grafenului.

În cadrul unui experiment, oamenii de ştiinţă din cadrul Universităţii din Cambridge au reuşit să observe starea de lichid cuantic de centrifugare, analizând una dintre cele mai importante proprietăţi ale acesteia, fracţionalizarea electronilor, dar şi fermionii Majorana, care apar atunci când electronii aflaţi în stare de spin cuantic se separă. Aceşti fermioni sunt foarte importanţi, deoarece pot fi folosiţi la fabricarea computerelor cuantice.

În realitate, electronii nu se descompun în particule mai mici, deşi acest lucru ar fi cu adevărat spectaculos, pentru că am putea identifica noi corpusculi. Ceea ce se întâmplă cu adevărat este faptul că starea de lichid cuantic de centrifugare determină electronii să se fragmenteze în cvasiparticule, care nu există în mod concret, ci reprezintă nişte concepte folosite de fizicieni pentru a explica şi a previziona evoluţia particulelor.

Specialiştii britanici, împreună cu cercetătorii care activează în cadrul Oak Ridge National Laboratory, Tennessee, SUA, au folosit tehnici de împrăştiere a neutronilor, cu scopul de a identifica dovezi ale fracţionalizării electronilor în structura unui material cunoscut sub numele de clorură de alfa-ruteniu. În cadrul acestor analize, oamenii de ştiinţă au putut să măsoare semnalele emise de fermionii Majorana.

Acest lucru a fost posibil numai după ce au bombardat materialul cu neutroni. În acel moment, specialiştii au putut observa modelele ondulaţiilor pe care neutruonii le realizează atunci când sunt izolaţi de material. Tocmai aceste modele erau cele pe care cercetătorii le căutau, confirmându-le, astfel, faptul că au găsit o nouă dovadă ce demonstrează că un material se poate afla în stare de lichid cuantic de centrifugare.

Vă mai recomandăm şi: Oamenii de ştiinţă au creat „lemnul transparent”, din care se vor putea construi ferestre şi celule solare – FOTO

Pelerina lui Harry Potter devine realitate. Materialul care îi va face invizibili pe soldaţii din teatrele de operaţiuni

Cimentul este de domeniul trecutului. Materialul REVOLUŢIONAR care îl va înlocui – VIDEO

Test de cultură generală. Care este diferența dintre lama și alpaca?
Papa Francisc ar fi spus că există prea multă „poponărie” în colegiile preoțești