Home » Știință » Pas URIAŞ! Oamenii de ştiinţă au efectuat primele teste ale unui vaccin universal pentru toate tipurile de cancer – FOTO+VIDEO

Publicat: 04.06.2016
Oamenii de ştiinţă au făcut un pas mare şi "foarte pozitiv" apropiindu-se de ceea ce ar putea fi primul "vaccin universal pentru cancer".

Rezultatele studiilor timpurii la om, împreună cu cercetările pe şoareci, tocmai au fost publicate. Acestea sugerează că noua tehnică ar putea fi folosită pentru a activa sistemul imunitar al pacienţilor împotriva oricărui tip de tumoare, indiferent unde este localizată tumoarea în organism.

Spre deosebire de vaccinurile pe care le ştim, acest potenţial vaccin ar putea fi administrat pacienţilor care au deja cancer. Acesta funcţionează prin ”împuşcarea” cu bucăţi mici de ARN care conţin extrase din celulele canceroase din propriul sistem imunitar al organismului pacientului.

Doar prin schimbarea ARN-ului din interiorul acestor ”săgeţi”, echipa poate, în teorie, mobiliza sistemul imunitar împotriva oricărui tip de cancer.

„Astfel de vaccinuri sunt rapide şi ieftin de produs, şi, practic, orice antigen tumoral poate fi codificat de ARN”, a explicat echipa condusă de cercetătorii de la Johannes Gutenberg, de la Universitatea Mainz din Germania.

Imunoterapia, care implică utilizarea propriul sistem imunitar al pacientului cu scopul de a ataca cancerul, nu este nouă. Cercetătorii au deja rezultatele foarte bune împotriva diferitelor tipuri de cancer.

Atunci când se lucrează la dezvoltarea unui vaccin, trebuie să se utilizeze un antigen care este o moleculă străină. Un anumit tip de antigen specific vaccinului împotriva cancerului este proiectat pentru a ajunge la sistemul imunitar.

„Scopul este ca celulele T să găsească şi să distrugă în masă toate celulele canceroase din organism”, au comentat articolul apărut în revista Nature imunologii olandezi Jolanda de Vries şi Figdor.

Echipa a testat acum o versiune a vaccinului la trei pacienţi cu melanom. Până în prezent, rezultatele sunt promiţătoare. Efectele adverse au fost limitate la simptome asemănătoare gripei, care denotă faptul că rezultatele sunt mai bune decât cele mai multe tratamente de chimioterapie.

„Prin combinarea studiilor de laborator cu rezultate dintr-un studiu clinic din faza precoce, această cercetare arată ca un nou tip de vaccin/ tratament care ar putea fi utilizat pentru a trata pacienţii cu melanom, prin stimularea efectelor sistemelor imunitare”, a declarat Aine McCarthy, purtătorul de cuvânt al Centrului de Cercetare al Cancerului din Marea Britanie.

Criza climatică pune în pericol strugurii pentru prosecco
O boală eradicată în zilele noastre a fost găsită pe scheletele copiilor incași
Lily Parr, cea mai bună jucătoare de fotbal din istoria Angliei. Una dintre primele jucătoare profesioniste de fotbal din lume
Sully Prudhomme, primul laureat al Premiului Nobel pentru Literatură
Test de cultură generală. Care țară își incinerează 99% din populație?
Ce se întâmplă cu Starliner? NASA și Boeing au amânat pentru a treia oară revenirea capsulei pe Pământ
Argentinienii mănâncă mai puțină carne de vită ca niciodată din cauza inflației și a recesiunii
Maria Dragomiroiu, la un pas să-și piardă viața
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu al Spaniei
Sute de oameni au murit deja și milioane suferă din cauza căldurii excesive
Fără acest om, cărţile nu ar fi existat. Mecanismul inventat de el a rămas neschimbat de secole
Ministrul german al Economiei spune că tarifele UE pentru China nu sunt o „pedeapsă”
Insula Capri, deschisă din nou pentru turiști. Anunțul autorităților
Măsuri drastice după ce peste 500 de pelerini au murit la Mecca
Dalai Lama trebuie să-și „corecteze” opiniile politice, au spus oficialii chinezi
Oamenii de știință au introdus „o fereastră” în craniul unui bărbat pentru a-i citi creierul cu ultrasunete
Un complot în vremuri de război: Generalul Averescu și bancherul Aristide Blank, în mijlocul unei conspirații politice și militare
Ce se întâmplă atunci când stelele neutronice se ciocnesc?