Home » Stiinta » Luna nu mai este singurul companion al Terrei. În apropierea planetei noastre a fost detectat un obiect cosmic deosebit – VIDEO

Autor: Alin Motogna 06.19.2016
Obiectul cosmic a fost detectat pentru prima oară în data de 27 aprilie 2016.

Astronomii americani au descoperit faptul că un asteroid orbitează, în mod constant, în jurul planetei noastre şi va continua să facă acest lucru mai multe secole de acum înainte. ,,2016 HO3″ se află la o distanţă mult prea mare faţă de Terra pentru a fi considerat un satelit natural al acesteia, însă, datorită faptului că este cel mai stabil obiect cosmic descoperit recent în vecinătatea Pământului, el este considerat drept un ,,cvasi-satelit”.

,,Din moment ce 2016 HO3 se învârte în jurul Terrei, însă fără a se distanţa foarte mult de aceasta în timp ce orbitează în jurul Soarelui, noi ne-am referit la el ca fiind un cvasi-satelit al planetei noastre. Un alt asteroid, 2003 YN107, a realizat o orbită similară în urmă cu peste 10 ani, însă el s-a îndepărtat de Pământ. Noul obiect cosmic pare, însă, mult mai stabil. Calculele noastre arată că 2016 HO3 a fost un cvasi-satelit stabil al Terrei pentru aproape un secol şi va continua să fie aşa multe secole de acum înainte”, susţine Paul Choda, manager al Centrului NASA pentru Studiul Obiectelor din Apropierea Pământului, din cadrul Jet Propulsion Laboratory, California.

Sursa:youtube.com/NASA Jet Propulsion Laboratory

Pe parcursul orbitei sale anuale, asteroidul se află jumătate din timp mai aproape de Soare faţă de Terra şi cealaltă jumătate din timp se află la o distanţă mult mai mare. De-a lungul deceniilor, s-a dovedit că obiectul cosmic realizează mişcări pe linie orizontală, în timp ce orbitează în jurul Terrei, însă distanţa minimă la care s-a aflat faţă de planeta noastră nu a fost niciodată mai mare de 38 de ori distanţa dintre Pământ şi Lună.

Asteroidul 2016 HO3 a fost detectat pentru prima oară în data de 27 aprilie 2016, de astronomii NASA, cu ajutorul telescopului Pan-STARRS 1, amplasat în apropierea vulcanului Haleakalā din Insulele Hawaii. Deocamdată nu se cunosc cu exactitate dimensiunile obiectului cosmic, însă se presupune că acesta ar avea un diametru cuprins între 40 şi 100 de metri.

Sursa: jpl.nasa.gov