Home » Stiinta » Există o legătură între viaţa noastră sexuală şi performanţele sportive pe care le avem? Oamenii de ştiinţă ne oferă răspunsul

Autor: Alin Motogna 07.31.2016
Există numeroase studii care au analizat modul în care frecvenţa cu care facem sex ne-ar putea afecta capacităţile fizice.

Este cunoscut faptul că numeroşi atleţi se abţin de la sex înainte de competiţiile la care participă. De exemplu, în Olanda sunt antrenori de fotbal care le impun jucătorilor să nu întreţină relaţii sexuale cu partenerele lor cu câteva zile sau săptămâni înainte de meciurile importante. Până la urmă, este adevărat că ne putem menţine mult mai bine forma fizică dacă nu facem sex? Să vedem ce spun cercetătorii.

În anul 1995, un studiu realizat pe un grup de bărbaţi s-a axat pe determinarea capacităţii fizice a participanţilor în funcţie de frecvenţa cu care aceştia obişnuiau să facă sex. Rezultatele au fost atunci cât se poate de clare: sexul nu a făcut nicio diferenţă în ceea ce privea performanţele sportive ale celor analizaţi.

În cadrul unui alte cercetări, 31 de subiecţi au fost investigaţi cu privire la numărul de calorii pe care le ardeau în timpul actelor sexuale şi în timp ce efectuau exerciţii fizice. Rezultatele acestui experiment au fost similare cu cel anterior, însă oamenii de ştiinţă au ajuns în final la concluzia că viaţa amoroasă a indivizilor poate fi pusă totuşi în legătură cu performanţele lor sportive, însă acest lucru variază de la persoană la persoană.

Specialiştii spun că performanţele scăzute ale sportivilor ar trebui puse mai degrabă pe seama lipsei de somn şi a stresului şi nu neapărat a frecvenţei cu care ei fac sex. În acest sens, există studii care arată că lipsa somnului ne afectează în general capacităţile fizice, indiferent de vârsta, sexul sau starea de sănătate pe care o avem.

Savanţii sunt de părere că rezultatele scăzute ale sportivilor ar trebui puse de asemenea pe seama faptului că aceştia sunt distraşi şi nu se pot concentra asupra scopului pentru care ar trebui să se antreneze. ,,La un moment dat, am spus: OK, acest lucru îmi distrage atenţia prea mult. Mi-am şters contul de Tinder pentru a mă putea concentra asupra Jocurilor Olimipice”, declara snowboarder-ul american Jamie Anderson în timpul Olimpiadei din anul 2000.

Un alt motiv luat în considerare în ceea ce priveşte legătura dintre viaţa sexuală şi cea sportivă este superstiţia. De exemplu, există sportivi care nu îşi spală şosetele sau pantalonii pentru că acest lucru le-ar aduce ghinion în timpul competiţiilor. Dacă se întâmplă sau nu acest lucru, numai cercetătorii ne pot spune.

De exemplu, într-un studiu publicat în anul 2010 este demonstrat faptul că toate aceste superstiţii îmbunătăţesc starea de spirit a sportivilor, iar aceştia au performanţe mult mai mari în timpul competiţiilor. Prin urmare, nici de data aceasta sexul nu a putut fi pus în legătură cu capacităţile fizice ale atleţilor, pentru că acestea au fost stimulate de la nivelul creierului şi prin intermediul abstinenţei sexuale.

Sursa: sciencedump.com

Vă mai recomandăm şi: Bărbaţii au o viaţă sexuală mai lungă decât femeile

Ora de sex. În ce moment al zilei îşi doresc cel mai mult femeile şi bărbaţii să facă dragoste

O treime din foştii jucători de fotbal american au întreţinut relaţii sexuale cu alţi bărbaţi!

Au primit ser fiziologic în loc de vaccin împotriva COVID-19. Unde s-a întâmplat incidentul
Cât de mult a scăzut prețul biletelor de avion în 2020
Puabi, cea mai bogată regină a Mesopotamiei
Urme ale unei particule misterioase, prezise în urmă cu zeci de ani, ar fi fost detectate
Misterul din Insulele Galapagos. Cercetătorii au descoperit secretul ecosistemului atât de bogat
Sonda Spațială New Horizons răspunde la întrebarea: “Cât de întunecat este cerul?”
O specie de păianjen confecționează „buzunare” din frunze pentru a prinde și mânca broaște mai mari