Home » Stiinta » Un grup de cercetători au creat cel mai scump material din lume, 28 de grame costă 4,2 miliarde de lire

Autor: Oana Bujor 09.25.2016
Printre cele mai mai scumpe materiale se numără dimantele, aurul şi plutoniul, însă cercetătorii de la Universitatea Harvard au creat un material care este mult mai scump. Doar 200 de micrograme s-au vândut în timpul unei licitaţii cu 22.000 de lire, 28 de grame din material costând 4,2 miliarde de lire.

Materialul este realizat din unităţi moleculare numite ,,endohedral fullerene”. Acestea sunt sfere de atomi din carbon ca se află în interiorul altor molecule. Deşi au fost realizate alte tipuri specifice de fulerene endohedrale, tipul realizat de echipa de la Oxford are o valuare aparte atunci când este utilizat în construirea ceasurilor atomice sau a dispozitivelor GPS.

Ceasurile atomice sunt realizate în mod obişnuit din atomi de cesiu care conţin 55 de electroni aranjaţi în diferite moduri în jurul nucleului atomului. Atunci când electronii îşi schimbă orbita, emană unde radio cu o frecvenţă specifică, neschimbată. Deoarece frecvenţa este mereu aceiaşi, deşi electronii îşi schimbă poziţia, furnizează aceiaşi referinţă pentru măsurarea timpului, fiind mult mai exactă decât rotaţia Pământului sau balansarea unui pendul.

Echipa din spatele materialului poate realiza ceasuri atomice mult mai exacte. Aceştia afirmă că ar putea dezvolta sistemul GPS care va putea preciza locaţia cu o eroare de un milimetru, fapt ce va ajuta la îmbunătăţirea maşinilor autonome

Doctorul Kyriakos Porfyrakis, fondatorul companiei Designer Carbon Materials, care a realizat materialul a afirmat că materialul ar putea fi utilizat pentru construirea ceasurilor atomice mult mai mici, care ar putea fi integrate în smartphone-uri. Aceasta ar putea fi o îmbunătăţire excepţională deoarece ceasurile atomice actuale sunt de mărimea unei camere.

Durerile abdominale ale unei femei s-au dovedit a fi, de fapt, un caz medical rar de „splină plimbătoare”