Home » Știință » De la căsătoria cu verişoara sa, până la suspiciunile că ar fi fost un spion sovietic, iată 9 lucruri fascinante despre Einstein, dar mai puţin cunoscute

Publicat: 27.12.2016
Albert Einstein s-a născut în Ulm, Germania, pe 14 martie 1879 şi a fost unul dintre cei mai reputaţi fizicieni şi autor al teoriei relativităţii.

Iată câteva informaţii suprinzătoare despre faimosul geniu:

1. Einstein nu era bun la matematică în copilărie

De-a lungul timpului au existat nenumărate zvonuri conform cărora Einstein nu ar fi fost bun la matematică în tinereţe, însă arhivele sugerează că acesta era un student excepţional. În timp studiilor din Munchen, acesta era frustrat de modul mecanic în care preda învăţătorul său. Viitorul căştigător al premiului Nobel a renunţat la şcoală la vârsta de 15 ani şi a plecat din Germania, pentru a nu fi obligat să efectueze stagiul militar. În urma articolului care afirma că Einstein nu avea note mari în şcoala primară, fizicianul a declarat: ,,Înainte să împlinesc 15 ani puteam efectua calcule integrale şi diferenţiale”.

2. Nimeni nu ştie ce s-a întâmplat cu prima sa fiică

În 1896, Einstein a renunţat la cetăţenia germană şi s-a înrolat în Şcoala Politehnică Elveţiană din Zurich. Aici acesta a avut o poveste de dragoste cu Mileva Maric, o fiziciană din Serbia. În cele din urmă, cuplul s-a căsătorit şi au avut doi băieţi, însă cu un an înainte de căsătorie Maric a născut o fată nelegitimă numită Lieserl. Einstein nu a vorbit niciodată despre aceasta, iar biografii nu au ştiu de existenţa acesteia până când au avut acces la anumite documente private ale fizicianului.

3. A durat nouă ani până când Einstein a primit un loc de muncă în cadrul academic

Einstein şi-a arătat inteligenţa briliantă încă din timpul studiilor politehnice, însă din cauza firii sale rebele şi a lipsei sale de la ore, acesta nu a primit recomandări bune de la profesori după ce a absolvit în 1900. Tânărul fizician a căutat timp de doi ani un loc de muncă în cadrul unei universităţi. În 1905, Einstein a publicat patru articole revoluţionare prin intermediul cărora a prezentat faimoasa ecuaţie E=mc2 şi teoria relativităţii.

4. I-a oferit soţiei sale Premiul Nobel ca parte a aranjamentului de divorţ

După ce căsătoria cu Mileva Maric s-a destrămat în 1910, Einstein şi-a părăsit familia şi s-a mutat în Berlin unde a început o nouă relaţie cu verişoara sa Elsa. Divorţul a avut loc în 1919, conform acordului de separare, Einstein i-a promis o pensie alimentară lunară, plus banii pe care i-ar fi primit în urma câştigării Premiului Nobel.

5. O eclipsă solară l-a făcut pe Einstein faimos în toată lumea

În 1915, Einstein a publicat teoria relativităţii generale conform căreia câmpul gravitaţional poduce distorsiuni în materia spaţiului şi a timpului. Din cauza faptului că teoria schimba complet legile fizicii, aceasta a rămas controversată până în mai 1919, când o eclipsă solară totală a oferit condiţiile necesare pentru testarea teoriei. Conform biografului Walter Isaacson, la şase ani după eclipsa din 1919 au fost redactate peste 600 de cărţi şi articole despre teoria relativităţii.

6. FBI-ul l-a spionat timp de 22 de ani

La puţin timp după ce Hitler a ajuns la putere în 1933, Einstein a părăsit Berlinul şi s-a mutat în Statele Unite ale Americii. Suportul său pentru pace şi drepturile civile au ridicat suspiciuni pentru FBI, iar după sosirea sa în America oficialii au iniţiat o campanie de urmărire care a durat 22 de ani. Agenţii i-au ascultat telefoanele, i-au citit scrisorile şi i-au căutat prin gunoi, pentru a dovedi că Einstein era un agent sovietic secret.

7. Einstein a cerut construirea bombelor atomice, mai târziu fiind un militant al dezarmării nucleare

La sfârşitul anului 1930, Einstein a aflat că noile cercetări i-au ajutat pe cercetătorii germani să creeze bombele atomice. Ideea unor arme atât de puternice aflate în mâinile naziştilor l-a convins să-şi lase la o parte principiile pacifiste şi să se alieze cu fizicianul ungur Leo Szilard, care l-a ajutat să redacteze o scrisoare către preşedintele Franklin D. Roosevelt prin care cereau urgentarea unor cercetări pentru construirea bombelor atomice. Deşi Einstein nu a participat direct în proiectul din Manhattan, acesta şi-a exprimat regretul pentru implicarea sa minoră în atacurile de la Hiroshima şi Nagasaki.

8. A fost rugat să devină preşedintele Israelului

Deşi nu era o persoană religioasă, Einstein a fost întotdeauna legat de rădăcinile sale evreieşti. După moartea conducătorului Chaim Weizmann, din 1952, guvernul israelian i-a oferit lui Einstein postul de preşedinte, însă acesta fiind la vârsta de 73 de ani a refuzat onoarea.

9. Creierul lui Einstein a fost furat după moartea sa

Einstein a murit în aprilie 1955 din cauza unui anevrism aortic abdominal. Acesta a cerut ca trupul său să fie incinerat, însă în timpul autopsiei Thomas Harvey a îndepărtat creierul lui Einstein şi a încercat să-l analizeze pentru a descoperi secretul geniului său. După ce a primit aprobarea fiului lui Einstein, Harvey a tăiat creierul în bucăţi şi l-a trimis la mai mulţi cercetători pentru a fi analizat.

Sursa: History

Festivalul Internațional George Enescu 2023. Când are loc și ce artiști vor participa?
Un templu budist a rămas fără călugări după ce toți au picat testele antidrog
Un bărbat îmbrăcat cu pelerină și joben a încercat să urce spre Vârful Omu
„Epoca de aur” a relațiilor dintre Marea Britanie și China s-a încheiat
Monede romane vechi, considerate false și descoperite acum 300 de ani în Transilvania, au fost autentificate
Un studiu contrazice o idee răspândită despre obiceiurile de împerechere ale oamenilor
Barajele ar putea fi o alternativă în hrănirea sustenabilă a lumii
Legăturile dintre două mari puteri antice, dezvăluite de rămășițele unei maimuțe
Top 10 cele mai bune filme de Crăciun
Cum ne afectează tenul alimentele de Crăciun și ce recomandă dermatologii?
Oamenii pretențioși își aleg mâncarea în funcție de culoarea farfuriei, arată un studiu
Infecțiile bacteriene, a doua cauză de deces la nivel mondial
1 decembrie 1918, Ferdinand I și Regina Maria revin în București. „Ne întorsesem ca Rege și Regină a tuturor românilor”
Marte ar fi avut atât de multă apă încât planeta ar fi fost acoperită de un ocean global
Cele mai geroase ierni din România. Unde a fost Polul frigului în 1942?
Pisaniile lui Ștefan cel Mare, găsite în Herson. „Sunt neatinse, în siguranță”