Home » Știință » Izvoare termale de pe Marte ar putea indica faptul că această planetă a fost locuită

Publicat: 26.11.2016
Cercetătorii au descoperit semne biologice pe suprafaţa Pământului care sunt foarte asemănătoare cu depozitele descoperite pe Marte, şi care ar putea sugera faptul că pe Planeta Roşie a existat viaţă.

Studiul  a fost demarat de către Steve Ruff şi Jack Farmer, de la Universitatea de Stat din Arizona. Aceştia au analizat gurile de vărsare a unor izvoare termale din El Tatio, Chile, care se află lângă deşertul Atacama, unul dintre locurile de pe Pământ care seamănă mult cu suprafaţa planetei Marte.

Aceste izvoare termale sunt aflate la o înălţime foarte mare, şi anume la o altitudine de 4.300 m, însă ce a atras prima oară atenţia cercetătorilor a fost descoperirea unei locaţii similare pe Marte, explorată de către NASA în anul 2007. Această locaţie este numită Home Plate şi se află în Craterul Gustav, care are o vechime între 3 şi 4 miliarde de ani. Lângă limita estică a acestuia, s-au descoperit depozite de siliciu, loc unde se pare că au fost izvoare termale antice. Cercetătorii au estimat că aceste izvoare sunt asemănătoate cu cele existente în El Tatio.

Este prea devreme pentru o concluze clară, dar este o descoperire incitantă. Craterul Gusev va fi locaţia de aterizare a vehiculului care va fi trimis să exploreze acest loc în anul 2020, care va avea rolul de a cerceta dacă a existat vreodată viaţă pe Marte.

Drum fara intoarcere: NASA planuieste sa trimita oameni pe Marte si sa-i lase acolo!

Viata pe Marte? Noi suntem “de vina” (VIDEO)