Home » Știință » Noi materiale minune pot transforma apa în… energie electrică!

Noi materiale minune pot transforma apa în… energie electrică!

Publicat: 12.03.2017
Combinând metode experimentale cu simulări matematice, cercetătorii au identificat 12 noi materiale cu o potenţială utilizare în generatoare de energie solară.

Combustibilul solar, o sursă de energie considerată de viitor, poate fi creat folosind doar lumina solară, apa şi dioxidul de carbon. Cercetătorii explorează o serie de combustibili, de la gaz de hidrogen la hidrocarburi lichide, obţinute în urma dezintegrării moleculei de apă, relatează Science Daily.

Problema este că moleculele de apă nu se dezintegrează doar în prezenţa luminii solare. Astfel, este nevoie de un catalizator.

Pentru a crea un mod fezabil de obţinere a energiei electrice, savanţii au folosit materiale numite fotoanode, care sunt capabile să dezintegreze apa folosind energia solară.

Astfel, echipa de cercetători de la Caltech au descoperit 12 noi fotoanode. Echipa va publica o lucrare în jurnalul online de specialitate Proceedings of the National Academy of Sciences.

De asemenea, altă miză a studiului a fost că a combinat experimentul şi teoria, ceea ce a permis înţelegerea structurii electronice care stă la baza materialelor.

Savanţii au inventat cel mai rezistent şi uşor material de pe Pământ. Este de 10 ori mai puternic ca oţelul