Home » Stiinta » Invenţie fascinantă la Salonul de Inventică din Cluj-Napoca: tun spaţial cu lumină ce topeşte asteroizii la coliziunea cu Pământul

Descopera 03.25.2017
O echipă de cercetători din cadrul unui institut din Bucureşti a inventat tunul spaţial cu lumină concentrată care are rolul de a topi sau devia asteroizii sau meteoriţii care ar intra în coliziune cu Pământul, proiectul fiind prezentat la Salonul de Inventică ProInvent care a început la Cluj-Napoca.

Horaţiu Şerbescu, membru al echipei de cercetători, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX că invenţia este brevetată, următorul pas fiind găsirea unor state dornice să colaboreze pentru construirea tunului, cum ar fi SUA, China, Japonia, Germania, Franţa, în condiţiile în care costurile se ridică la miliardelor de euro, Mediafax.

„Am prezentat un tun cu lumină concentrată care captează razele de lumină de la soare şi prin procesul de reflexie se creează unde paralele care ies printr-un ghid de undă spre un corp ceresc pentru a-l topi sau a-l devia de la traiectoria de ciocnire cu Pământul. Este o invenţie românească, brevetată, avem prototipul, avem două variante, şi partea de calcule efectuată, mai avem de definitivat unele detalii. Următorul pas este să găsim state dornice să colaboreze pentru construirea tunurilor, cum ar fi SUA, China, Japonia, Germania, Franţa. Un astfel de tun este scump, mai scump decâ un satelit, de ordinul miliardelor de euro, deoarece conţine materiale preţioase în construcţia lor, precum foiţă de aur, panouri fotovoltaice, motoare ionice. Dar este un element care previne coliziunea unui asteroid sau meteorit cu Pământul şi are rolul de a proteja Pământul”, a spus Şerbescu.

Potrivit acestuia, tunul ar urma să fie plasat în spaţiu, pe orbita circumsolară care colectează lumina solară pe care o concentrează şi o dirijează spre asteroizii care pot intra pe traiectorii de coliziune cu Pământul.

„În funcţie de aplicaţie, lumina concentrată de acest tun poate fi de câteva ori până la câteva mii de ori mai intensă decât radianţa solară de la nivelul orbitei Pământului. Lumina provenită de la acest tun spaţial poate fi folosită şi pentru a alimenta cu energie electrică panourile solare ale sateliţilor sau telescoapelor, prelungindu-le, astfel, durata de funcţionare”, a mai spus Horaţiu Şerbescu.

Proiectul tunului cu lumină realizat de specialiştii Institutului Naţional de Cercetare şi Dezvoltare Turbomotoare COMOTI Bucureşti va fi prezentat săptămâna viitoare şi la Târgul de Invenţii de la Geneva.

O altă invenţie prezentată la ProInvent este un sistem sterilizator de bancnote şi monede conceput de un timişorean şi care are rolul de a elimina virusurile, bacteriile şi microorganismele de pe suprafaţa acestora care sunt dăunătoare sănătăţii.

„Sistemul este alcătuit dintr-o casă de bani din inox, un ansamblu de lămpi cu Ultra Violete (UV) germicidale cu emisie de ozon şi un bloc automat care comandă aprinderea şi stingerea lămpilor. Un astfel de sistem previne transmiterea unor boli cauzate de microorganismele prezente pe bani. Durata de eliminare a bacteriilor durează câteva secunde, iar la finalul procesului banii rămân curaţi”, a declarat inventatorul Remi Rădulescu.

Potrivit acestuia, sistemul este conceput pentru bănci, dar şi pentru casieriile firmelor şi ar costa câteva mii de euro.

Invenţia a fost premiată deja la târguri de inventică de la Bruxelles şi Geneva unde a luat medalii de aur.

Salonul de Inventică ProInvent, organizat de Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN) în perioada 22 – 24 martie, prezintă peste 370 de invenţii din ţară sau străinătate, din ţări precum Iran sau Malaysia.

NASA se declară neputincioasă: Nu putem face nimic în faţa unui ASTEROID. Pământul a fost la doi paşi de ”Armageddon” în ultimii 20 de ani

Reacţia NASA după descoperirea unui asteroid care ar putea lovi Pământul

Un asteroid gigantic a trecut foarte aproape de Pământ. Cercetătorii l-au detectat cu doar 24 de ore înainte

Amazon anunță că nu va accepta Bitcoin ca mijloc de plată
Un drum roman antic a fost descoperit sub valurile Veneției. Descoperirea confirmă o teorie interesantă
O lagună din Patagonia a devenit roz deschis, însă nu din cauze naturale
Vaticanul a dezvăluit în premieră ce proprietăți imobiliare are în întreaga lume
Autoritățile aviatice americane au decis: Jeff Bezos și Sir Richard Branson nu sunt astronauți
Situl Roșia Montană, acceptat în lista de obiective protejate UNESCO
China acuză SUA că inventează „un inamic imaginar„ pentru a exercita „hegemonie”
Gafă a ministrului britanic al Sănătății. „Nu cedați în fața COVID”. Ce a făcut apoi
Restricţiile sporesc în întreaga lume, în faţa valului 4 de COVID-19. Ce face România?
Un leopard al zăpezilor de la grădină zoologică din San Diego, diagnosticat cu COVID