Home » Stiinta » Invenţie fascinantă la Salonul de Inventică din Cluj-Napoca: tun spaţial cu lumină ce topeşte asteroizii la coliziunea cu Pământul

03.25.2017
O echipă de cercetători din cadrul unui institut din Bucureşti a inventat tunul spaţial cu lumină concentrată care are rolul de a topi sau devia asteroizii sau meteoriţii care ar intra în coliziune cu Pământul, proiectul fiind prezentat la Salonul de Inventică ProInvent care a început la Cluj-Napoca.

Horaţiu Şerbescu, membru al echipei de cercetători, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX că invenţia este brevetată, următorul pas fiind găsirea unor state dornice să colaboreze pentru construirea tunului, cum ar fi SUA, China, Japonia, Germania, Franţa, în condiţiile în care costurile se ridică la miliardelor de euro, Mediafax.

„Am prezentat un tun cu lumină concentrată care captează razele de lumină de la soare şi prin procesul de reflexie se creează unde paralele care ies printr-un ghid de undă spre un corp ceresc pentru a-l topi sau a-l devia de la traiectoria de ciocnire cu Pământul. Este o invenţie românească, brevetată, avem prototipul, avem două variante, şi partea de calcule efectuată, mai avem de definitivat unele detalii. Următorul pas este să găsim state dornice să colaboreze pentru construirea tunurilor, cum ar fi SUA, China, Japonia, Germania, Franţa. Un astfel de tun este scump, mai scump decâ un satelit, de ordinul miliardelor de euro, deoarece conţine materiale preţioase în construcţia lor, precum foiţă de aur, panouri fotovoltaice, motoare ionice. Dar este un element care previne coliziunea unui asteroid sau meteorit cu Pământul şi are rolul de a proteja Pământul”, a spus Şerbescu.

Potrivit acestuia, tunul ar urma să fie plasat în spaţiu, pe orbita circumsolară care colectează lumina solară pe care o concentrează şi o dirijează spre asteroizii care pot intra pe traiectorii de coliziune cu Pământul.

„În funcţie de aplicaţie, lumina concentrată de acest tun poate fi de câteva ori până la câteva mii de ori mai intensă decât radianţa solară de la nivelul orbitei Pământului. Lumina provenită de la acest tun spaţial poate fi folosită şi pentru a alimenta cu energie electrică panourile solare ale sateliţilor sau telescoapelor, prelungindu-le, astfel, durata de funcţionare”, a mai spus Horaţiu Şerbescu.

Proiectul tunului cu lumină realizat de specialiştii Institutului Naţional de Cercetare şi Dezvoltare Turbomotoare COMOTI Bucureşti va fi prezentat săptămâna viitoare şi la Târgul de Invenţii de la Geneva.

O altă invenţie prezentată la ProInvent este un sistem sterilizator de bancnote şi monede conceput de un timişorean şi care are rolul de a elimina virusurile, bacteriile şi microorganismele de pe suprafaţa acestora care sunt dăunătoare sănătăţii.

„Sistemul este alcătuit dintr-o casă de bani din inox, un ansamblu de lămpi cu Ultra Violete (UV) germicidale cu emisie de ozon şi un bloc automat care comandă aprinderea şi stingerea lămpilor. Un astfel de sistem previne transmiterea unor boli cauzate de microorganismele prezente pe bani. Durata de eliminare a bacteriilor durează câteva secunde, iar la finalul procesului banii rămân curaţi”, a declarat inventatorul Remi Rădulescu.

Potrivit acestuia, sistemul este conceput pentru bănci, dar şi pentru casieriile firmelor şi ar costa câteva mii de euro.

Invenţia a fost premiată deja la târguri de inventică de la Bruxelles şi Geneva unde a luat medalii de aur.

Salonul de Inventică ProInvent, organizat de Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN) în perioada 22 – 24 martie, prezintă peste 370 de invenţii din ţară sau străinătate, din ţări precum Iran sau Malaysia.

NASA se declară neputincioasă: Nu putem face nimic în faţa unui ASTEROID. Pământul a fost la doi paşi de ”Armageddon” în ultimii 20 de ani

Reacţia NASA după descoperirea unui asteroid care ar putea lovi Pământul

Un asteroid gigantic a trecut foarte aproape de Pământ. Cercetătorii l-au detectat cu doar 24 de ore înainte

Avertisment legat de noile tulpini ale COVID. Fauci recomandă purtarea a două măști
Teatrul Nottara reia de astăzi spectacolele cu public
Doctor de la INSP: Secvențierea, un proces laborios și costisitor
Avertismentul ANSVA privind folosirea produselor medicinale cu ivermectină
Expoziție dedicată Mareșalului Constantin Prezan, erou al Primului Război Mondial
Iernile tot mai blânde din România îi fac pe pelicani să rămână în Delta Dunării
Un pui de somn după-amiaza te face mai agil mintal
74 de cameleoni, descoperiți în bagajele unui bărbat pe aeroportul din Viena. Cum erau ascunse reptilele
Cercetătorii ar fi aflat, în sfârșit, ce reprezintă aceste obiecte ciudate din Epoca Bronzului
Un vaccin personalizat împotriva cancerului a menținut boala sub control timp de mai mulți ani
Suedia suspendă plăţile către Pfizer pentru vaccinul împotriva COVID-19. Ce s-a întâmplat
Copilul miraculos care a devenit unul dintre marile GENII ale omenirii
Armata SUA primeşte din nou recruţi transgender, după ce președintele Biden a anulat interdicţia impusă de Trump
Protocolul de vaccinare pentru românii care s-au infectat după prima doză
Două pisici de mare au născut pui la un acvariu din Noua Zeelandă, deși nu au mai interacționat cu masculi în ultimii ani
Două pisici de mare au născut pui la un acvariu din Noua Zeelandă, deși nu au mai interacționat cu masculi în ultimii ...
Cât de frecvente sunt reacțiile alergice severe la vaccinul împotriva COVID-19 creat de Moderna
Revoluția Franceză – câte evenimente de acest fel au fost, de fapt, în istoria țării?
Motivul pentru care Poliția Locală Constanța renunță la Whatsapp