Home » Știință » Un asteroid gigantic a trecut foarte aproape de Pământ. Cercetătorii l-au detectat cu doar 24 de ore înainte

Publicat: 11.01.2017
Un asteroid denumit 2017 AG13 a fost detectat sâmbătă (7 ianuarie) de către cercetătorii de la Universitatea din Arizona. Corpul ceresc a trecut pe lângă Pământ la o distanţă aproximativă de 192.000 kilometri.

Obiectul denumit 2017 AG13 a trecut pe lângă Pământ la jumătate din distanţa dintre planeta noastră şi  Luna, cu o viteză de 15 kilometri pe secundă. Acesta a fost observat cu 24 de ore înainte de a atinge punctul cel mai apropiat de Pământ. ,,Obiectul se mişcă rapid şi foarte aproape de planeta noastră,” afirmă Eric Feldman, astronom din cadrul Slooh. Cercetătorii de la Slooth susţin că asteroidul ,,are o mărime asemănătoare cu cel care a lovit Celeabinsk, Rusia, în 2013,” ceea ce înseamnă că dacă acesta s-ar fi prăbuşit efectele ar fi fost asemănătoare.

Următoarea apropiere a asterodului de Pământ este aşteptată pe 28 decembrie 2017. Aproximativ 38 de alţi asteroizi se vor apropia de Pământ în luna ianuarie, relatează Daily Mail.

Sursa: NASA

În timp, cercetătorii au încercat să dezvolte un instrument cu ajutorul căruia să preîntâmpine astfel de evenimente. Recent, Casa Albă a publicat un document oficial în care este descris planul lor privind coliziunea unui asteroid cu Pământul, însă acesta a dovedit faptul că omenirea este încă nepregătită pentru un astfel de eveniment.

Deşi pericolul privid impactul unui asteroid cu Pământul este rar, Dr. Nuth avertizează că ameinţarea este prezentă continuu.

NASA lucrează la mai multe misiuni, una dintre ele bazându-se pe redirecţionarea asteroizilor.  Agenţia Spaţială are o echipă de cercetători care observă activitatea şi potenţialul pericol al asteroizilor care ar putea lovi Pământul.