Home » Stiinta » Cercetătorii care au patentat tehnica ,,copiilor cu trei părinţi,” acuzaţi de experimente pe oameni

Autor: Oana Bujor 04.06.2017
Medicii îi acuză pe cercetătorii din spatele tehnicii ,,copiilor cu trei părinţi'' de experimente pe oameni.

Dr. David Cancy din cadrul Universităţii din Lancaster afirmă că informaţiile sunt incomplete în cazul tehnicii de înlocuire a ADN-ului mitocondrial defectuos cu cel al unui donator sănătos, relatează Independent. Acesta susţine că procedura ar putea implica experimentele pe copii care nu au capacitatea de a consimţi actul.

,,Acum avem informaţiile, deşi sunt incomplete, despre rezultatele tehnicii de înlocuire mitocondrială. Nu cred că este prea mult atunci când afirmăm că acesta este un experiment, în care este implicat un copil care nu are abilitatea de a consimţi procedura,” afirmă dr. Clarcy.

Anul trecut, Abrahim Hassan s-a născut din ovulul care conţinea ADN mitocondrial al mamei, al tatălui şi o parte de la o donatoare. Tehnica a fost utilizată pentru a preveni moştenirea afecţiunilor ereditare. Procedura a fost realizată de către dr. John Zhang, din cadrul New Hope Fertility Center, New York.

Însă medicii din întreaga lume susţin că procedura a fost realizată la limită. ,,Desigur este o reuşită, însă din raport se poate observa că norocul a jucat un rol important în acest proces,” afirmă profesorul Robin Lovell-Badge, din cadrul Institutului Francis Crick, Londra.

Acesta critică echipa americană pentru utilizarea ,,electrofuziunii” în timpul transferării ADN-ului, metodă abandonată de alţi cercetători din cauza ,,riscului crescut de dezvoltare a embrionilor anormali.”

O parte din proces implică transferarea ADN-ului mitocondrial din ovulul viitoarei mame către ovulul anucleat al donatorului. Prin această tehnică ovulul conţine ADN mitocondrial al mamei şi ADN mitocrondial al donatoarei. Ovulul a fost apoi fecundat de către spermatozoidul tatălui pentru a se putea dezvolta embrionul. Ultima etapă a tratamentului include implantarea embrionului în uter, procedura a fost realizată în Mexic pentru evitarea încălcării legilor federale din Statele Unite ale Americii.

Persoanele care susţin noua tehnică afirmă că metoda poate ajuta sute de familii cu boli ereditare.