Home » Stiinta » Astronomii au descoperit ”o maşină a timpului”: un sistem solar apropiat care are asemănări izbitoare cu al nostru

Alexandru Voiculescu 05.05.2017
Savanţii susţin că un sistem solar aflat la doar 10 ani lumină de noi conţine o centură de asteroizi şi, de asemenea, are alte asemănări cu sistemul nostru solar. În plus, are o cincime din vârstă, ceea ce înseamnă că este un bun model pentru a înţelege prima perioada a sistemului solar în care ne aflăm.

Astronomii au observat sistemul solar cu ajutorul avionului SOFIA al NASA, un Boeing 747 echipat cu un telescop, relatează Science Daily.

Steaua se numeşte epsilon Eridani. Massimo Marengo, un profesor de fizică şi astronomie de la Iowa State University, împreună cu alţi astronomi, a studiat sistemul planetar din 2004. Într-o lucrare din 2009, aceştia au susţinut că au găsit centuri separate de asteroizi, similare cu cele prezente în propriul sistem solar.

Studiul recent, publicat în The Astronomical Journal, a confirmat această teorie.

Marengo susţine că această descoperire este importantă pentru că „steaua găzduieşte un sistem planetar care în prezent trece prin aceleaşi procese cataclismice care au avut loc în sistemul nostru solar în tinereţea sa, în perioada în care pe Lună au apărut majoritatea craterelor, Pământul a început să aibă apă în oceane şi au apărut condiţiile favorabile pentru apariţia vieţii”.

Acesta mai adaugă şi faptul că descoperirea „îi întoarce în timp pe astronomi” şi că „este cel mai apropiat lucru de o maşină a timpului”, astfel miza principală a studiului este de a descrie şi înţelege procesele care au avut loc în fazele incipiente ale sistemului solar.

O stea dintr-un sistem binar îşi canibalizează steaua parteneră