Home » Stiinta » Pare incredibil, dar criza energiei electrice poate fi rezolvată cu ajutorul urinei. ”Am fost foarte încântaţi de rezultat”

Autor: Alexandru Voiculescu 06.24.2017
Microorganisme care se hrănesc cu urină şi generează electricitate sună deja prea bine. Dacă adăugăm şi faptul că aceeaşi tehnologie omoară şi patogeni, putem spune că avem de-a face cu una dintre cele mai inovative şi revoluţionare tehnologii care ar contribui la rezolvarea crizei energetice.

Echipa de cercetare de la University of the West of England susţine că tehnologia elaborată de aceştia se bazează pe microbial fuel cells (MFC), unde microbii se hrănesc cu materie organică precum urina, ducând la creşterea microorganismelor şi generând cantităţi mici de energie în acest proces, scrie Science Alert.

Ioannis Ieropoulos, autorul acestui studiu, a precizat că „MFC-ul este un sistem care captează o porţiune de energie biochimică utilizată în creşterea microbială, care poate fi convertită în electricitate”.

Studiile ulterioare au arătat că MFC-urile au anumite proprietăţi de dezinfectant, cel mai probabil datorită generării de peroxid de hidrogen în timpul procesului de hrănire şi generare a energiei. Dezinfectarea are loc într-o etapă târzie, astfel nu omoară microbii care alimentează MFC-ul.

Cercetătorii au testat efectul procesului asupra bacteriei Salmonella, care este responsabilă pentru multe toxinfecţii alimentare. Astfel, procesul de purificare a dus la descreşterea drastică a bacteriei.

Ieropoulos precizează că „am fost foarte încântaţi de rezultat – ne-a arătat că avem un sistem biologic stabil în care putem trata deşeul menajer, genera electricitate şi putem opri organisme dăunătoare care ajung în sistemele de canalizare”.

Oxidul de litiu poate REVOLUŢIONA producţia de energie electrică, ajutând la crearea energiei infinite şi regenerabile