Home » Știință » Savanţii sunt foarte aproape să găsească o aplicaţie care va revoluţiona tehnologia, folosind grafenul, materialul minune al secolului XXI

Publicat: 31.08.2017
Savanţii de la Ames Laboratory, care ţine de Departamentul Energetic al SUA, au putut manipula structura electronică a grafenului, care poate da posibilitatea fabricării tranzistorilor pe bază de grafen, care vor fi mai fiabili decât cei pe bază de siliciu.

Cercetătorii au putut calcula mecanismul cu care structura electronică a grafenului poate fi modificată cu ajutorul atomilor de metal, scrie Science Daily.

Acest studiu va ghida utilizarea experimentală care presupune prinderea (sau intercalarea) ionilor metalici între grafen şi un substrat de carbură de siliciu (SiC).

„Am descoperit că plasarea metalelor rare sub grafen şi deasupra substratului de SiC este esenţială în manipularea structurii”, precizează Michael C. Tringides, autor al acestui studiu.

Grafenul, un strat bidimensional de atomi de carbon, a fost studiat intens de cercetători de la descoperirea sa în 2004, deoarece electronii se deplasează mai rapid pe suprafaţa sa, făcându-l ideal pentru viitoarele tehnologii electronice. Totuşi, capacitatea de a controla sau de a calibra această proprietate a reprezentat un obstacol în calea aplicării acestuia.

Calculele realizate de cercetătorii de la Ames Laboratory vor ajuta la elaborarea unei configuraţii care poate face ca structura să poată fi utilizată eficient în tehnologia electronică – în cazul acesta, în fabricarea unui nou tip de tranzistori.

Grafenul – materialul revoluţionar care va transforma secolul al XXI-lea