Home » Stiinta » Soluţie inedită pentru învingerea super-bacteriilor, pe care niciun antibiotic nu le poate distruge

Autor: Alexandru Voiculescu 10.13.2017
Antibioticele au acum un nou aliat în lupta împotriva acelor infecţii care nu pot fi tratate. Cercetătorii de la Universitatea Colorado Boulder au creat nanoparticule care produc chimicale care fac ca bacteriile să fie vulnerabile la antibiotice.

Această inovaţie vine în lumina faptului că „mai multe microorganisme evoluează prea rapid pentru a fi contracarate de medicamentele tradiţionale”, a precizat Zhengtao Deng, chimist la Universitatea Nanjing din China care nu a fost implicat în acest studiu.

În lucrarea de faţă, antibioticele care conţineau astfel de particule semiconductoare (quantum dots) au fost de 1.000 de ori mai eficiente decât doar antibioticele, scrie Science News.

Particulele semiconductoare sunt alcătuite din telurură de cadmiu cu diametru de doar 3 nanometri.

Atunci când sunt luminate de o anumită nuanţă de lumină verde, electronii nanoparticulelor pot ieşi din molecule în apropierea moleculelor de oxigen, care sunt dizolvate în apă în organism, pentru a crea un compus chimic numit superoxid. Atunci când o bacterie absoarbe superoxidul, funcţiile acesteia sunt date peste cap şi nu se poate apăra împotriva antibioticului.

Savanţii au testat acest procedeu pe cinci bacterii rezistente la antibiotice, precum Salmonella sau Staphylococcus aureus. În mai mult de 75% dintre cele 480 de teste efectuate, cercetătorii au descoperit că este nevoie de doze mai mici de antibiotic pentru a omorî sau opri creşterea bacteriilor atunci când este combinată cu particulele semiconductoare.

Singura limitare este că lumina verde poate pătrunde doar la câţiva milimetri prin ţesut, astfel, cel puţin deocamdată, particulele pot fi activate doar pentru tratamente de suprafaţă, accesibile. Impedimentul poate fi depăşit în viitorul studiu, unde cercetătorii americani doresc să creeze nanoparticule care să absoarbă lumină în infraroşu, care poate trece prin corp, „care pot fi extrem de eficiente pentru ţesutul din adâncime şi în infecţiile oaselor”, a precizat Prashant Nagpal de la Universitatea Colorado Boulder şi co-autor al acestui studiu”.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii a realizat o listă cu cele mai PERICULOASE bacterii rezistente la antibiotice