Home » Stiinta » Şase dintre cele mai incredibile descoperiri ale satelitului Kepler al NASA, vânătorul de planete

Autor: Alexandru Voiculescu 12.31.2017
Telescopul spaţial Kepler a fost lansat în 2009, iar de atunci a realizat numeroase descoperiri importante, fiind considerat şi „prima misiune a NASA capabilă să găsească planete de dimensiunea Pământului”.

Chiar şi după ce misiunea Kepler s-a încheiat după unele defecţiuni cu aparatul, satelitul a putut fi refolosit într-o nouă misiune numită K2, care are aceeaşi misiune, dar cuprinde o porţiune mai largă din cer, scrie Newsweek.

MESAJE DE ANUL NOU ŞI REVELION. Cele mai frumoase felicitări, mesaje, texte, urări şi sms-uri pentru cei dragi, familie, prieteni şi colegi

Kepler-90i

Pe 14 decembrie 2017, savanţii de la NASA au anunţat că Sistemul nostru Solar nu este singurul care are atât de multe planete, după ce au descoperit încă o planetă care orbitează steaua Kepler-90. Sistemul a ajuns astfel la opt planete, la fel ca cel în care se află Pământul. Această descoperire s-a putut realiza cu un program dezvoltat de Google AI, care a mai scos la iveală încă o planetă în sistemul Kepler-90.

Cercetătorii au folosit programul pe 670 sisteme solare despre care se ştiau că au mai multe planete, plecând de la ideea că acestea pot avea şi altele, încă nedescoperite.

Astfel, au găsit planeta Kepler-90i, aflată la 2.545 ani lumină de Terra. Aceasta este probabil solidă şi, la fel ca Pământul, este a treia planetă de la steaua sa, care are o temperatură mai mare ca soarele nostru. Totuşi, similarităţile cu planeta noastră se opresc aici. Kepler-90i completează o orbită în doar 14,4 zile, fiind aşadar prea fierbinte să adăpostească forme de viaţă. Temperaturile la suprafaţă pot atinge şi 430 de grade Celsius. Citeşte aici mai multe despre sistemul Kepler-90.

Kepler-10b

Este prima planetă solidă descoperită de Kepler, dar nu este una pe care ai vrea să o vizitezi – este atât de aproape de steaua sa încât temperaturile de pe suprafaţă au circa 1.400 de grade Celsius. Este foarte mică pentru exoplanetele descoperite până atunci, având un diametru de 1,5 ori mai mare decât Terra, iar masa este de patru ori mai mare. Un lucru bizar este acela că poate avea o coadă precum o cometă, datorată temperaturilor extrem de mari.

Kepler-16b

Este prima planetă descoperită care orbitează o pereche de doi sori. Savanţii au speculat că fenomenul ar fi plauzibil, iar descoperirea sistemului Kepler-16 a confirmat. Întrucât aproximativ jumătate dintre stelele descoperite sunt în perechi, descoperirea este importantă atât în înţelegerea formării sistemelor solare, cât şi în căutarea de viaţă extraterestră.

Mini-Neptuni

Abilităţile satelitului au oferit savanţilor suficiente exemple de planete individuale pentru a realiza că există două tipuri de planete de dimensiuni mici: un grup este format din planete solide, de aproximativ 1,75 de ori dimensiunea Terrei şi al doilea grup, care a fost poreclit grupul de „mini-Neptuni”, este format din planete gazoase mici, de două ori mai mari ca Pământul.

Kepler-22b

Savanţii care studiază exoplanete sunt interesaţi în mod special de ceea ce se numeşte zona habitabilă – distanţa optimă a unei planete de steaua sa care îi permite să aibă apă lichidă – temperatura nu trebuie să fie prea scăzută sau prea ridicată. Kepler-22b a fost prima planetă în această zonă care a fost descoperită de satelit. Mai interesant că steaua pe care o orbitează este de acelaşi tip ca soarele nostru.

Cantitatea incredibilă

Telescopul a găsit până acum 2.515 exoplanete, iar 30 dintre ele sunt de aproximativ dimensiunea Terrei şi la o distanţă potrivită de stelele lor pentru a avea apă lichidă pe suprafaţă. Toate planetele descoperite de Kepler formează mai mult de două treimi dintre cele descoperite în total de savanţi, adică 3.564.

Telescopul spaţial Kepler a fost lansat în martie 2009. În timpul celor patru ani ai primei misiuni, nava a scanat 150.000 de stele, căutând scăderile mici în lumină cauzate de planete care trec prin faţa lor. În 2014, Kepler a trecut la a doua misiune numită K2, în care vânează în continuare planete, dar şi face o varietate de observaţii.

Ce a descoperit telescopul Kepler, ”vânătorul” de planete? NASA va face un anunţ despre ”cele mai sofisticate analize efectuate vreodată”

Ar putea exista viaţă pe Kepler-186f, cea mai asemănătoare planetă cu Pământul? Ce au descoperit oamenii de ştiinţă – VIDEO

Cum ar fi viaţa pe o exoplanetă similară Terrei? Detaliile inedite aflate de astronomi

A fost descoperită cea mai apropiată planetă similară Pământului, ce ar putea găzdui viaţă!

Top 10 invenții din China Antică care au schimbat lumea