Home » Stiinta » Descoperire impresionată: gemenii sunt identici şi la nivel molecular

Descoperire impresionată: gemenii sunt identici şi la nivel molecular

Autor: Oana Bujor 01.14.2018
Descoperire impresionată: gemenii sunt identici şi la nivel molecular
Un grup internaţional de specialişti au descoperit un nou fenomen ce are loc în cazul gemenilor identici. Aceştia împart un nivel crescut de similarităţi moleculare ce le infleunţează trăsăturile biologice.

”Trăsăturile unei persoane nu depind doar de genele pe care le moştenesc de la părinţi, ci şi de epigenetică, ce se referă la mecanismele moleculare care determină genele ce sunt active şi inactive din diferite tipuri de celule. Dacă ne imaginăm că ADN-ul unei persoane este asemănător cu sistemul unui computer, epigenetica este software-ul ce determină ce poate face computerul,” a declarat autorul dr. Robert A. Waterland.

Conform Science Daily, epigenetica funcţionează prin adăugarea sau înlăturarea amprentelor chimice din gene pentru a marca modul în care sunt utilizate în diferite tipuri de celule. Una dintre cele mai importante amprente este cea care joacă un rol important în dezvoltarea cancerului, denumit grupul chimic metil. Waterland şi colegii săi au studiat un grup de gene denumite epialle metastabile. Studiile anterioare au dovedit că amprentele de metil creează legături cu epiallele metastabile în perioada precoce de dezvoltare a embrionului.

Gemenii identici se formează la începutul formării embrionale, aceştia se dezvoltă în cele din urmă sub forma a două fiinţe distincte. Autorul studiul a propus şi testat un model simplu al supersimilarităţii epigenetice. ”Dacă în acest grup de gene markerii epigenetici sunt stabiliţi înainte ca embrionul să se dividă, atunci markerii sunt aceiaşi în cazul ambelor persoane. În esenţă, ambii gemeni moştenesc aceleaşi molecule. În al doilea caz dacă markerii sunt stabiliţi după diviziunea embrională vor exista diferenţe epigenetice mult mai clare în cazul gemenilor,” a declarat Waterland.

În cadrul studiului este prezentat faptul că, la un nivel epigenetic, gemenii identici împart mult mai multe similarităţi decât era considerat anterior. ”Descoperirile noastre sugerează o reevaluare a cercetărilor anterioare realizate asupra gemenilor,” a declarat Waterland.