Home » Stiinta » Numărul lui Graham: Constanta ce ţi-ar putea transforma creierul într-o gaură neagră dacă încerci să îl memorezi

Autor: Oana Bujor 03.10.2018
Matematicienii consideră că nu există suficient spaţiu în întregulul univers pentru notarea tuturor numerelor, iar încercarea de memorare a lor ar putea provoca un dezastru.

Cercetătorii au scris pe site-ul Physics Astronomy că o gaură neagră s-ar putea forma în creierul persoanei ce încearcă să memoreze această constantă matematică. Conform The Sun, aceştia cred că mintea ar putea face implozie.

Cunoscut cu denumirea de ”Numărul lui Graham”, constanta este atât de mare încât nu există suficient spaţiu în univers pentru a o scrie.  ”Dacă încerci să îţi imaginezi numărul lui Graham, creierul tău s-ar putea transforma într-o gaură neagră deoarece nu este capabil să înregistreze atât de multă informaţie,” scriu aceştia pe site.

La baza acestei teorii se află faptul că există un număr finit de informaţie ce poate fi stocată în creier, conform legilor fizicii. Dacă densitatea unui obiect întrece un anumit nivel, aceasta se va prăbuşi sub propria sa gravitaţie, la fel se întâmplă şi cu stelele când mor sau când se formează găurile negre.