Home » Stiinta » Imaginea ce îi sperie pe cercetătorii NASA. O perioadă cu activitate solară minimă se apropie

Oana Bujor 05.06.2018
O activitate neobişnuită a Soarelui a fost înregistrată de camerele de la bordul satelitului Solar Dynamics Observatory (SDO) al NASA. Imaginea cu o bilă portocalie a fost produsă ca rezultat al lipsei activităţii petelor solare din câmpul magnetic al stelei.

Activitatea solară se desfăşoară pe o perioadă de aproximativ 11 ani, susţin specialiştii, iar steaua se află în prezent într-o perioadă de inactivitate. Conform Mail Online, Soarele va atinge minimul în 2019 sau 2020. Însă, în prezent, specialiştii susţin că petele solare dispar mai repede decât se aşteptau specialiştii, iar minimul solar ar putea avea loc mult mai devreme.

Minimul solar va modifica vremea în spaţiu şi ar putea duce la întreruperea comunicaţiilor şi a sistemelor de navigare. Imaginea a fost realizată recent de către dispozitivul helioseismic şi magnetic al satelitului. Acesta a fost proiectat pentru a studia oscilaţiile din câmpul magnetic al suprafeţei solare sau fotosferei. Analizele au dovedit că activitatea petelor solare din zonă este extrem de scăzută.

Sursa: NASA

Printre efectele unui minim solar sunt cuprinse şi răcirea atmosferei superioare a Pământului. Acest lucru ar putea permite acumularea deşeurilor spaţiale în orbita joasă a planetei. Conform organizaţiei National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA), din SUA, al 24-lea ciclu solar s-ar putea încheia mult mai repede decât se aşteptau specialiştii. Numărul petelor solare prezise pentru perioada aprilie-mai a fost de 15, însă sunt mult mai puţine.