Home » Știință » Produsele de curăţare din casă ar putea favoriza obezitatea la copii

Produsele de curăţare din casă ar putea favoriza obezitatea la copii

Publicat: 23.09.2018
Produsele de curăţare obişnuite ar putea provoca îngrăşarea excesivă la copii, prin alterarea microbioticelor intestinale, sugerează un studiu realizat de specialiştii din Canada.

În cadrul studiului a fost analizată flora intestinală a 757 de copii expuşi la dezinfectanţi şi detergenţi, utilizaţi în mod obişnuit în gospodărie. Conform MedicalXpress, cercetătorii din Canada au analizat datele furnizate de Canadian Healthy Infant Longitudinal Development (CHILD) privind microbii din materiile fecale ale nou-născuţilor.

Legătura dintre alterarea florei intestinale la copii de 3-4 luni era mult mai puternică în cazul celor expuşi frecvent la dezinfectanţi. În cazul acestora, nivelul bacteriilor Haemophilus şi Clostridium era mai scăzut, dar a fost detectat un nivel mai crescut al bacteriei Lachnospiraceae. De asemenea, cercetătorii au observat o creştere a bacteriei Lachnospiraceae în cazul frecvenţei produselor de curăţare. Însă nu au fost descoperite aceleaşi asocieri în cazul produselor de curăţare ce nu conţin substanţe toxice.

De asemenea, studiile pe porci au dezvăluit aceleaşi schimbări la nivelul microbiomului intestinal atunci când animalele au fost expuse dezinfectanţilor. „Am descoperit că nou-născuţii ce trăiesc în case unde dezinfectanţii sunt utilizaţi deseori prezintă un risc crescut al microbilor intestinali Lachnospiraceae la vârsta de 3 ani a copiilor studiaţi în perioada de 3-4 luni, masa lor corporală era mai mare decât cea a copiilor ce nu au fost expuşi la dezinfectanţi”, a declarat Anita Kozyrsky din cadrul Universităţii din Alberta.