Home » Stiinta » Sub scoarţa planetei Marte ar fi putut exista viaţă. Un studiu demonstrează că, în trecut, condiţiile erau favorabile

Autor: Oana Bujor 09.27.2018
Un nou studiu prezintă dovezi ale faptului că, în trecut, sub scoarţa planetei Marte se afla o cantitate amplă de chimicale care ar fi favorizat apariţia microbilor.

„Am demonstrat, bazându-ne pe calcule fizice şi chimice, că sub scoarţa marţiană exista suficient hidrogen dizolvat pentru a alimenta biosfera aflată sub suprafaţă”, a declarat Jesse Tarnas, absolventă a Universităţii Brown şi principala autoare a studiului.

Science Daily notează în noul studiu că procesul de radioliză ar fi creat suficient hidrogen sub suprafaţa marţiană. Cercetătorii estimează că, în urmă cu 4 miliarde de ani, concentraţia de hidrogen de pe Marte ar fi fost egală cu cea de pe Pământ, din prezent. Descoperirea nu sugerează că viaţa a existat cu siguranţă pe Marte, ci că dacă aceasta ar fi existat ar fi avut un mediu propice în care să se dezvolte.

Cercetătorii au analizat informaţii furnizate de către sonda Odyssey deţinută de NASA pentru a descoperi zonele bogate în elemente radioactive. În funcţie de abundenţa toriului şi a potasiului, ei au descoperit şi uraniu. Descompunerea celor trei elemente ajută cercetătorii să calculeze cât de abundete erau elementele în urmă cu 4 miliarde de ani.

Următorul pas a fost estimarea cantităţii de apă de pe Planeta Roşie. Dovezile geologice arată că exista o cantitate mare de apă sub scoarţa marţiană. De asemenea, au realizat modele climatice şi geotermale pentru determinarea locurilor în care ar fi putut exista viaţa. În urma combinării acestor informaţii, specialiştii au ajuns la concluzia că Marte a avut un habitat sub suprafaţa sa.

Arabia Saudită vrea să construiască un oraș „în linie dreaptă” care nu va avea „mașini, străzi și emisii de carbon”
Descoperirea comportamentului cuantic la izolatori sugerează posibile noi particule
Un mod complet nou și ciudat prin care șerpii se pot mișca a fost descoperit de cercetători
Ar putea noul coronavirus să devină într-o zi doar o răceală obișnuită?