Home » Știință » În urmă cu un an, un obiect spaţial cu formă de trabuc trecea prin Sistemul Solar. În prezent, astronomii au descoperit posibilul loc din care a provenit

Publicat: 29.09.2018
După ce un telescop din Hawaii a observat un obiect straniu numit „Oumuamua” în spaţiu, în octombrie 2017, cercetătorii au încercat să afle de unde provine. Obiectul are forma unui trabuc şi se mişcă inexplicabil de rapid.

Cel mai important aspect al acestui obiect este că nu se învârte în jurul Soarelui ca orice rocă spaţială, ci a trecut printre Mercur şi Soare, a trecut pe lângă Pământ şi apoi şi-a continuat călătoria către graniţa SIstemului Solar.

Conform Business Insider, mişcările sale au demonstrat că Oumuamua este un călător interstelar. Astronomii au decis în cele din urmă că Oumuamua nu este un asteroid, ci o cometă „uşor activă”.

Cu ajutorul celei mai noi şi precise hărţi stelare, opt astronomi au localizat patru stele ce ar putea reprezenta locul de origine al lui Oumuamua. Traiectoria fiecărei stele se potriveşte cu cea urmată de cometă. Cercetătorii şi-au început căutările cu ajutorul unei hărţi ce conţine 1,7 miliarde de stele, ce a fost creată de sonda Gaia. Prin compararea traiectoriei istorice a lui Oumuamua cu cea a milioane de traiectorii stelare, echipa a descoperit patru candidaţi. Una dintre aceste stele ar fi trimis cometa către Pământ prin intermediul unei planete gigant din perioada timpurie de formare a sistemului.

Toate stele de unde ar fi provenit cometa sunt stele pitice, denumite HD 292249, HIP 3757, home-3 şi home-4. HIP 3757 este steaua cu traiectoria cea mai asemănătoare cu cea a lui Oumuamua. Rezultatele sunt preliminare, iar specialişti au afirmat că aşteaptă ca Gaia să furnizeze o a treia hartă stelară ce va fi mult mai precisă.