Home » Stiinta » Robotul ce va descoperi originile Sistemului Solar a asolizat pe asteroidului Ryugu

Oana Bujor 10.04.2018
Un robot a fost lansat de sonda japoneză Hayabusa2 către suprafaţa asteroidului Ryugu. Scopul lui este de a descoperi originile Sistemului Solar.

Robotul MASCOT (French-German Mobile Asteroid Surface Scout) a asolizat, în siguranţă, pe asteroid, au transmis membrii agenţiei spaţiale JAXA. „Am asolizat pe asteroidul Ryugu”, a fost transmis pe contul de Twitter al misiunii.

Conform AFP, MASCOT va colecta o serie de date de pe asteroidul aflat la 300 milioane de kilometri de Pământ. Robotul cubic ce cântăreşte aproximativ 10 kilograme este echipat cu senzori şi poate înregistra imagini pe diferite lungimi de undă, poate analiza minerale cu ajutorul microscopului şi poate măsura temperaturile de la suprafaţă şi câmpurile magnetice.

Lansarea lui MASCOT a avut loc la 10 zile după ce Hayabusa2 a eliberat perechea de rovere MINERVA -II, fapt ce a marcat prima asolizare, cu succes, pe suprafaţa unui asteroid. Spre deosebire de cele două rovere; MASCOT nu se va putea deplasa.Următoarea etapă este reprezentată de eliberarea unui  „impactor” ce va explora partea superioară a asteroidului şi va trimite un obiect din cupru de 2 kilograme care va produce un crater cu un diametru de câţiva metri. O parte din misiunea lui MASCOT este de determinare a locului în care ar trebui creat acest crater.

Din acest loc, sonda Hayabusa2 va strânge material „proaspăt”  ce a fost expus radiaţiilor şi curenţilor timp de milenii. Informaţiile vor putea oferi răspunsuri la întrebările fundamentele privind apariţia universului şi a vieţii.