Home » Știință » Acestea sunt primele imagini cu gaura neagră supermasivă din centrul galaxiei noastre VIDEO

Publicat: 01.11.2018
Imagini nemaivăzute până acum oferă noi dovezi privind existenţa unei găuri negre supermasive în centrul Căii Lactee. Telescoapele au înregistrat fluxuri de gaze fierbinţi propagate circular în jurul obiectului cu o viteză de 330 milioane de kilometri pe oră.

Astronomii au dezbătut o lungă perioadă de timp dacă centrul galaxiei noastre găzduieşte o gaură neagră supermasivă. Conform Mail Online, din cauza faptului că regiunea absoarbe toată lumina din jur este dificil de observat, ia cercetătorii încearcă de zeci de ani să descopere o dovadă a activităţii găurilor negre.

Noile imagini marchează prima dată când materialul a fost observat în timp ce orbitează în apropierea obiectului, fiind şi cea mai detaliată analiză de până acum. Cercetătorii din cadrul Observatorului European Austral (ESO) au utilizat echipamente speciale pentru a observa Sagittarius A* , un obiect masiv aflat în centrul Căii Lactee.

Credit: ESO/Gravity Consortium/L. Calçada

Ei au descoperit zone gazoase ce se propagă circular cu o viteză de 30% din cea a luminii. Viteza gazului este suficient de mare pentru a declanşa trei pulsaţii puternice de radiaţii din aceşti nori. Cercetătorii au detectat trei pulsaţii de pe Pământ cu ajutorul telescopului Very Large din Chile. „Deşi Sagittarius A* este cea mai apropiată gaură neagră supermasivă, a rămas extrem de misterioasă”,  a declarat dr. Josephine Peters,  astrofizician din cadrul Universităţii Oxford.

Membrii ESO au afirmat că pulsaţii observate furnizează o confirmare mult aşteptată că obiectul din centrul galaxiei este o gaură neagră supermasivă.