Home » Știință » ”Ciupercile bionice” ce generează electricitate au fost create de cercetători

”Ciupercile bionice” ce generează electricitate au fost create de cercetători

Publicat: 08.11.2018
O ciupercă obişnuită, cumpărată dintr-un magazin, a fost transformată într-un generator de electricitate cu scopul ca în viitor să poată fi utilizată pentru alimentarea dispozitivelor.

Ciuperca bionică” a fost acoperită cu bacterii capabile să producă elctricitate şi cu bucăţi din grafen ce colectează curenţii. Conform Independent, lumina este cea care activează structura şi abilitatea bacteriei de fotosinteză. În acest timp generează o cantitate mică de electricitate numită „fotocurent”.

Fungii susţin acest proces prin furnizarea unei suprafeţe viabile pe care bacteria să se poată dezvolta, cât şi nutreinţi pentru a rămâne în viaţă. Cercetarea face parte dintr-un efort global al cercetătorilor de a înţelege modul în care organismele biologice pot fi utilizate în scopuri eficiente.

„În acest caz, sistemul nostru, ciuperca bionică, produce electricitate. Prin integrarea cyanobacteriei am produs electricitate, iar cu ajutorul nanomaterialelor am reuşit să colectăm curenţii, astfel am creat un nou sistem bionic funcţional”, a declarat profesorul Manu Mannoor.

Manoor a descoperit că bacteriile supravieţuiesc timp de câteva zile atunci când sunt amplasate pe ciuperci în comparaţie cu alte baze. Prin crearea unui „sistem hibrid” , specialiştii au încurajat bacteria şi ciuperca să colaboreze. Sistemul a fost creat prin intermediul imprimării 3D a unui tip de cerneală ce conţine grafen, urmat de o cerneală bio ce conţine bacteria.

A fost creat primul picior bionic care poate fi controlat prin „puterea gândului” (VIDEO)