Home » Știință » În timpul unei drumeţii a descoperit o creatură diferită de tot ce există pe Pământ

Publicat: 24.11.2018
Un cercetător ce realiza o expediţie într-o pădure din Canada a descoperit un organism ce pare că ar avea locul pe o „ramură majoră” din arborele evoluţiei vieţii.

El a descoperit două specii de creaturi microscopice, denumite hemimastigote, în solul colectat din Noua Scoţie.

Conform Independent, spre deosebire de orice altceva descoperit în lumea animală şi vegetală, hemimastigotele unicelulare au o dimensiune extrem de redusă şi se deplasează cu ajutorul flagelului. Creaturile au fost descoperite iniţial în secolul XIX, dar au rămas până în prezent „un mister” din cauza incapacităţii cercetătorilor de a determina cărei zone a creaturilor aparţine.

Precum animalele, plantele, fungii şi amibele, hemastigotele aparţin eucariotelor, toate având la bază celule în care ADN-ul se află sub forma cromozonilor dintr-un nucleu diferit. Spre deosebire de alte organisme microscopice, hemastigotele îşi mişcă flagelul într-un mod aleatoriu decât într-unul coordonat.

O analiză genetică avansată realizată de echipa din cadrul Universităţii Dalhousie  arată că aceste creaturi sunt mult mai diferite decât alte organisme, animale sau fungi. Ele reprezintă o nouă ramură a arborelui vieţii. „Reprezintă o ramură majoră, despre care nu ştiam că ne lipseşte”, a declarat Alastair Simpson din cadrul Universităţii Dalhousie.

El estimează că organismul nu are niciun strămoş comun cu celelalte creaturi ce au trăit în ultimele miliarde de ani. „Nu cunoaştem nicio creatură asemănătoare cu ea”, a declarat Simpson.

Creatura ce „seamănă cu un fistic”, după cum au spus cercetătorii Universităţii Dalhousie, reuşeşte să captureze creaturi microscopice cu ajutorul unui „sistem harpon”.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole