Home » Știință » Secretul cancerului de sân a fost scos la iveală. Care este mecanismul prin care îşi accelerează creşterea

Publicat: 29.11.2018
Cercetătorii israelieni au descoperit că tumorile canceroase la sân îşi pot accelera creşterea prin recrutarea celulelor stromale formate în măduva osoasă.

Studiul, care a fost publicat pe 23 noiembrie în Journal of Experimental Medicine, scoate la iveală că recrutarea fibroblastelor derivate din măduva osoasă scade şansele supravieţuirii cancerului de sân, dar arată şi că demersurile care au în atenţie aceste celule pot fi eficiente în tratarea bolii, scrie Science Daily.

În tumorile solide, celulele canceroase sunt înconjurate de alte tipuri de celule, care deşi nu sunt canceroase pot duce la sporirea ratei de creştere a tumorii şi la metastază. Spre exemplu, tumorile la sân conţin un număr mare de celule fibroblaste care promovează înmulţirea celulelor canceroase, inflamaţia şi formarea de noi vase de sânge pentru a alimenta tumora în creştere cu nutrienţi şi hidrogen. Multe dintre aceste fibroblaste asociate cu cancerul provin de la ţesutul din jur, dar altele par să vină din alte părţi ale organismului.

Neta Erez şi colegii de la Universitatea Tel Aviv au descoperit că, la şoarecii cu cancer mamar, un număr semnificativ de fibroblaste sunt derivate de la celulele măduvei osoase numite celule stromale mezenchimale. Cercetătorii au descoperit că tumorile de sân pot recruta astfel de celule din măduvă şi le pot transforma în fibroblaste.

Acestea sunt eficiente în stimularea formării de noi celule sanguine pentru că produc cantităţi enorme dintr-o proteină numită clusterin. Aşadar, tumorile care conţineau aceste fibroblaste erau mai vascularizate şi creşteau mai repede decât tumorile care aveau fibroblaste derivate doar din ţesutul mamar.

Factorii care provoacă apariţia cancerului la copii şi modul în care poate fi depistată boala