Home » Stiinta » NASA avertizează că o iarnă îndelungată poate lovi spaţiul. Ar putea fi înregistrate temperaturi record

Autor: Oana Bujor 11.28.2018
O iarnă lungă şi cu temperaturi minime record ar putea fi resimţită în spaţiu, avertizează NASA.

Un cercetător din cadrul agenţiei spaţiale afirmă că activitatea petelor solare este extrem de scăzută, fapt ce va duce la înregistrarea unor temperaturi record în spaţiu. Climatul Pământului nu va fi, însă, afectat.

„Observăm o tendinţă de răcire”, a declarat Martin Mlynczak din cadrul Langley Research Center, NASA. „La o înălţime mare de suprafaţa Pământului, în apropierea graniţei cu spaţiul, atmosfera noastră pierde energie termică. Dacă tendinţele actuale continuă am putea determina curând un nou record al temperaturilor reduse din spaţiu”, a adăugat el.

Conform FoxNews, minimul solar poate afecta condiţiile meteorologice din spaţiu, poate deregla sistemele de comunicaţii şi navigare. Mlynczak şi colegii săi au introdus recent „Indicele Climatic Termosferic” ce măsoară cantitatea de oxid de azot eliminată în spaţiu. Rezultatele au fost furnizate de instrumentul SABER de la bordul satelitului TIMED al NASA, ce monitorizează emisiile infraroşii provenite din dioxidul de carbon şi oxidul de azot.

Prin măsurarea luminii infraroşii a acestor molecule, SABER poate determina starea termală a gazului din stratul superior al atmosferei, strat denumit de cercetători termosferă. Atunci când termosfera se răceşte, aceasta se micşorează, fapt ce face ca atmosfera Pământului să fie mai mică. Acest lucru încetineşte descompunerea naturală a gunoiului cosmic şi duce la apariţia unei aglomeraţii în jurul planetei.

Există ninsoare în spaţiu? Fenomenul straniu de pe Marte