Home » Știință » Reuşita chinezilor se transformă în eşec. Ce s-a întâmplat cu prima plantă ce a crescut pe Lună

Publicat: 18.01.2019
Recent, programul spaţial al Chinei a anunţat că prima sămânţă de bumbac, aflată într-un recipient sigilat de pe Lună, a germinat. Noile informaţii arată, însă, că planta este deja moartă.

Germinarea plantei de bumbac a fost anunţată în toată lumea, aceasta fiind considerată prima plantă crescută în spaţiu, scrie Science Alert.

Deşi trimiterea unei seminţe, pe Lună, unde a germinat, este o reuşită incontestabilă a ştiinţei se pare că planta este deja moartă. Informaţiile au fost transmise de către principalul cercetător al experimentul de pe Lună, XIe Genxin. El a afirmat că planta nu va rezista apusului de pe Lună, ce duce la scăderea temperaturii recipientului până la aproximativ -170 de grade Celsius.

Sursa-captură Youtube

„Viaţa din recipient nu va supravieţui nopţii de pe Lună”, a afirmat Xie. Cercetătorul a mai confirmat că şi celelalte plante, precum cartofii sau o specie asemănătoare cu varza, nu au reuşit să germineze.

Acum, după încheierea experimentului, Xie a precizat că materia organică se va descompune în recipient.

Prima imagine panoramică de pe partea nevăzută a Lunii