Home » Știință » Miercuri dimineaţă va avea loc un fenomen astronomic rar şi spectaculos: ”întâlnirea” planetelor Venus şi Jupiter

Publicat: 23.01.2019
Apropierea planetelor Venus şi Jupiter este evenimentul astronomic care va avea loc miercuri de dimineaţă, atunci când cele două planete se vor afla cel mai aproape una de cealaltă pe cerul Pământului, arată Observatorul Astronomic "Amiral Vasile Urseanu".
La începutul acestei luni, Jupiter a răsărit mai târziu decât Venus, dar odată cu trecea zilelor, planeta Venus s-a deplasat, apropiindu-se, în perioada 21 – 25 ianuarie, de gigantul gazos. Cele două obiecte cosmice din Sistemul Solar strălucesc pe cerul Pământului şi pot fi văzute una lângă alta, într-una dintre cele mai frumoase apropieri planetare ale anului, scrie Mediafax.

„Venus şi Jupiter se vor afla cel mai aproape aparent una de alta pe 23 ianuarie, când se vor vedea dimineaţa, începând cu ora 4.30”, declară specialiştii de la Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu” din Bucureşti.

„Le puteţi privi atunci prin telescop şi veţi vedea diferenţa enorma dintre faza lui Venus şi discul rotund, străbătut de dungi şi însoţit de sateliţi, al lui Jupiter”, precizează astronomii.

Bineînţeles, între cele două planete există o distanţă extrem de mare, dar de pe Pământ, cele două planete se văd în conjuncţie, iar Jupiter este de aproape şapte ori şi jumătate mai departe de Pământ decât Venus. De aceea Venus este corpul mai strălucitor.

Anul acesta, vor exista două conjuncţii de acest fel (a doua este pe 24 noiembrie), în condiţiile în care de obicei, este un singură pe an.