Home » Stiinta » Imaginea ce prezintă adâncurile spaţiului, realizată de astronomi

Imaginea ce prezintă adâncurile spaţiului, realizată de astronomi

Autor: Oana Bujor 02.02.2019
În urmă cu câţiva ani, telescopul spaţial Hubble reuşea să furnizeze o imagine a constelaţiei Formax la câteva sute de milioane de ani după Big Bang.

Imaginea poartă denumirea de Hubble Ultra-Deep Field 2014 (HUDF) şi reprezintă unul dintre cele mai complexe mozaicuri pe care telescopul le-a produs. Conform Science Alert, în imagine sunt cuprinse aproximativ 10.000 de galaxii, un adevărat „ospăţ” pentru astronomii ce încearcă să analizeze începuturile universului.

În prezent o echipă de specialişti a îmbunătăţit imaginea. Pe parcursul a trei ani, cercetătorii din cadrul Instituto de Astrofísica de Canarias (IAC) din Spania au dezvoltat şi aplicat pe imagine o tehnică de procesare menită să scoată la suprafaţă lumina nevăzută din HUD.

Credit-The ABYSS HST Ultra Deep Imaging Project

Specialiştii au denumit tehnica ABYSS şi cu ajutorul ei au restabilit lumina estompată din regiunile externe ale celor mai mari galaxii din imagine. „Ceea ce noi am făcut a fost să căutăm imaginea originală în arhivă şi am îmbunătăţit procesul combinaţiilor cu scopul de a realiza cea mai bună imagine pentru observarea celor mai îndepărtate galaxii de mici dimensiuni, dar şi pentru regiunile extinse ale galaxiilor mari”, a declarat astrofizicianul Alejandro S. Borlaff din cadrul IAC.

Până în prezent, rezultatele au dezvăluit că cel puţin unele dintre aceste galaxii sunt mult mai mari decât se credea anterior, acestea au diametrul de cel puţin două ori mai mare decât estimările anterioare.

Astronomii au găsit o adevărată comoară ascunsă într-un nor de praf cosmic