Home » Știință » Un tip de ”cocktail” poate fi o nouă formă de contracepţie pentru bărbaţi

Un tip de ”cocktail” poate fi o nouă formă de contracepţie pentru bărbaţi

Publicat: 04.02.2019
Inspiraţi de cocktail-urile colorate şi stratificate, cercetătorii au dezvoltat un contraceptiv pe termen mediu pentru bărbaţi. Rezultatele sunt descrise în detaliu în jurnalul ACS Nano.

Formele comune de contracepţie la bărbaţi sunt ori pe termen scurt (prezervativele), ori pe termen lung (vasectomie). Totuşi, prezervativele pot da greş, iar vasectomia este o opţiune doar dacă cineva chiar doreşte să nu (mai) facă copii, nefiind de multe ori reversibilă, necesitând intervenţie chirurgicală, scrie Science Daily.

De aceea, Xiaolei Wang şi colegii de la American Chemical Society au creat o formă pe termen mediu, reversibilă, de contracepţie masculină. S-au inspirat din unele cocktail-uri care au mai multe straturi de culori. Dacă băutura este amestecată sau încălzită, straturile se combină într-un lichid uniform. Echipa de cercetători s-a întrebat dacă ar putea folosi aceeaşi abordare pentru a injecta straturi de materiale pentru a întrerupe canalul deferent, calea care duce sperma de la testicule la uretră. Aplicarea căldurii ar duce la amestecarea şi dizolvarea straturilor, desfundând canalul.

Cercetătorii au testat această abordare pe şobolani masculi. Au injectat pe rând patru straturi de materiale în canalele deferente: un hidrogel care formează o barieră fizică pentru spermă, nanoparticule din aur, care se încălzesc atunci când sunt iradiate cu lumină infraroşie şi acid etilendiaminotetraacetic (EDTA), un compus care dezintegrează hidrogelul şi omoară sperma şi încă un strat de nanoparticule din aur. Materialele injectate au făcut ca şobolanii să nu impregneze femelele timp de două luni. Totuşi, atunci când cercetătorii au folosit lumina infraroşie pe şobolani timp de câteva minute, straturile s-au amestecat şi dizolvat, permiţând animalelor să se înmulţească. Cercetătorii susţin că deşi experimentul are rezultate promiţătoare, mai este nevoie de studii pentru a verifica siguranţa materialelor.

Metodele de contracepţie pe care le poţi utiliza după sarcină