Home » Stiinta » Misiunea prin care NASA vrea să salveze omenirea de la o soartă precum cea a dinozaurilor

Autor: Oana Bujor 02.10.2019
Stephen Hawking a considerat că unul dintre principalii factori ce ar putea duce la distrugerea omenirii ar putea fi reprezentat de ciocnirea unui asteroid cu planeta noastră. În prezent, cercetătorii discută frecvent despre modalitatea de evitare a unui astfel de impact prin intermediul planului DART de redirecţionare a obiectelor spaţiale ce reprezintă un pericol pentru Terra.

Echipa de specialişti a Universităţii Johns Hopkins plănuieşte să lanseze o navă spaţială ce va călători cu o viteză uriaşă şi se va ciocni de asteroid. „Este asemănătoare cu o rachetă balistică uiaşă”, a declarat Elena Adams, principalul inginer al misiunii.

Aproximativ 100 de tone de deşeuri spaţiale, în mare parte praf şi bucăţi mici de rocă, ajung în atmosfera Pământului zilnic. Ocazional, însă, după cum arată informaţiile din arhivă privind activitatea spaţială şi cea geologică a Terrei, „spaţiul trimite către planetă obiecte masive”, scrie Daily Galaxy.

În august 2018, NASA a confirmat că va furniza 3,8 milioane de dolari în următorii patru ani pentru susţinerea şi funcţionarea a două observatoare ce „vânează” asteroizi potenţial periculoşi. De asemenea, cercetătorii planifică să realizeze o altă instituţie cu acelaşi scop în Africa de Sud. Cele două telescoape existente în prezent se află pe insulele Maui şi Hawaii. Ele fac parte din proiectul ATLAS (Asteroid Terrestrial-impact Last Alert System), condus de către Universitatea din Hawaii.

Trei observatoare situate în emisfera nordică au detectat peste 95% din cei 2.057 asteroizi ce s-au apropiat de Pământ în 2017. Pe de altă parte, aceste telescoape au o vizibitate de doar 30% asupra emisferei sudice, regiune în care asteroizii ar putea lovi Pământul.

Echipa de specialişti a laboratorului Hopkins a început proiectul final de construcţie a navei DART, ce va fi de mărimea unui vehcul Honda Civic. Specialiştii se aşteaptă ca nava să fie lansată în vara anului 2021, în cadrul unei călătorii ce va dura peste un an. Testele navei vor include ţintirea şi distrugerea asteroidului denumit Didymos, ce orbitează Soarele şi care se află între Pământ şi Centura de Asteroizi.