Home » Știință » Descoperirea surprinzătoare care poate duce la remediul pentru artrită reumatoidă

Publicat: 18.02.2019
Cercetătorii de la University of Virginia School of Medicine au identificat un element care contribuie la apariţia artritei reumatoide şi care poate ajuta la explicarea inflamaţiilor asociate bolii. Descoperirea poate duce la un nou tratament pentru tulburarea autoimunitară şi poate, de asemenea, să permită utilizarea unui test simplu de sânge care să determine gradul de risc pentru dezvoltarea condiţiei.

Noua descoperire a venit într-o manieră neaşteptată. Sanja Arandjelovic, una dintre cercetătoarele din cadrul studiului, dorea să înţeleagă mai bine cauza inflamaţiei asociată cu artrita, observând că ştergerea unei gene numite ELMO1 atenua simptomele de artrită la şoareci. A fost surprinzător întrucât Arandjelovic şi Kodi Ravichandran, conducătorul studiului, au crezut că pierderea acestei gene va rezulta în creşterea inflamaţiei, scrie Medical Xpress.

„Iniţial, a fost o surpriză pentru noi”, a precizat Ravichandran, director al Department of Microbiology, Immunology and Cancer Biology din cadrul University of Virginia School. „Iubesc astfel de rezultate, pentru că ne spun, în primul rând, că nu înţelegem pe deplin problema ştiinţifică atunci când începem să o explorăm, iar în al doilea rând, astfel de rezultate neaşteptate ne fac să gândim într-un mod diferit. Având în vedere că artrita reumatoidă afectează milioane de oameni din întreaga lume, am simţit nevoia să înţelegem mai bine această observaţie”, a adăugat cercetătorul.

Cercetând mai în profunzime rezultatul, savanţii au determinat că ELMO1 induce inflamaţia prin funcţia lor în celulele albe numite neutrofile, acestea fiind „prima linie de apărare” a organismului. „În mod normal, sunt bune pentru noi împotriva multor infecţii bacteriene. Dar există şi situaţii în care pot afecta organismul”, a adăugat Ravichandran.

Cercetătorii au mai descoperit şi că există o variaţie naturală în gena ELMO1 care poate face ca neutrofilele să devină mai mobile şi să aibă potenţialul de a invada articulaţiile în numere mai mari şi să inducă inflamaţia. Un test de sânge ar putea detecta această variaţie.

În mod normal, doctorii sunt reticenţi în blocarea efectului genelor precum ELMO1, pentru că astfel de gene pot juca un rol divers în corp. Dar Ravichandran crede că ELMO1 este diferit. „ELMO1 se alătură cu seturi foarte specifice de proteine doar în neutrofile şi nu în alte tipuri de celule pe care le-am testat”.

În mod încurajator, blocarea genei ELMO1 în laborator a atenuat inflamaţia la şoareci fără să ducă la alte probleme. Oamenii de ştiinţă vor încerca acum să identifice medicamente care să inhibe funcţia lui ELMO1 şi să elaboreze un test pentru viariaţia/polimorfismul din genă.

Cercetătorii şi-au publicat descoperirile în jurnalul ştiinţific Nature Immunology.

Chiar şi cei ce fumează mai puţin de 7 ţigări pe zi riscă să sufere de artrită reumatoidă

„E o descoperire izbitoare”: oamenii de ştiinţă au identificat un factor neaşteptat legat de apariţia unei boli misterioase

Reuşită extraordinară: pentru prima dată în istorie, cercetătorii au vindecat artrita!

Modul în care exerciţiile fizice reduc grăsimea de pe abdomen şi cum o substanţă aprobată de medici împiedică acest proces