Home » Stiinta » Imagine impresionantă cu Jupiter, care seamănă cu o operă de artă, realizată de sonda spaţială Juno. ”Van Gogh, tu eşti?” – FOTO

Alexandru Voiculescu 02.27.2019
NASA a prezentat imaginea realizată de Juno, sonda aflată pe orbita gigantului gazos, unde se observă în detaliu modelul format de atmosfera densă a lui Jupiter, care seamănă mai degrabă cu un model abstract al unei picturi în ulei.

„Trăsăturile atmosferice dramatice în emisfera nordică a lui Jupiter sunt surprinse în această imagine (de mai jos) realizată în urma ultimei survolări”, au scris cei de la NASA într-o postare pe Twitter, prezentând o fotografie cu norii gigantului gazos.

Credit: NASA/Twitter

Fotografia a uimit pasionaţii de călătorii spaţiale, care au comentat asupra culorilor fermecătoare ale planetei. Mulţi au comparat emisfera nordică a lui Jupiter cu o operă de artă. „Este un Monet!”, a exclamat un utilizator Twitter. „Van Gogh, tu eşti?”, întreabă altcineva, făcând referire la celebrul pictor olandez. „Această parte îmi aminteşte de un copil în pântec şi toate vârtejurile din jurul lui care reprezintă lumea”, a mai precizat un utilizator.

Juno se afla la aproximativ 13.000 de kilometri de Jupiter atunci când a fost realizată fotografia, scrie Fox News.

„Noua imagine arată norii care înconjoară o trăsătură circulară a unei regiuni numite Jet N6”, au precizat cercetătorii NASA.

„Juno se află pe o orbită eliptică de 53 de zile în jurul lui Jupiter”, au mai precizat cei de la NASA într-un comunicat emis pe 12 decembrie anul trecut. „Fiecare orbită include o survolare apropiată a norilor planetei”, au adăugat aceştia.

Sonda Juno a NASA a fost lansată pe 5 august 2011 şi a ajuns la Jupiter 5 ani mai târziu, în iulie 2016. Misiunea se va termina în iulie 2021, timp în care sonda se va apropia din ce în ce mai mult de planetă, până când se va prăbuşi în aceasta.

Legătura dintre misiunea istorică a Juno şi o glumă veche de sute de ani