Cel mai avansat tip de acumulator folosit în prezent pentru echiparea vehiculelor Tesla din seria Model 3 are o densitate de patru ori mai mică (250 Wh/kg), iar furnizorul Panasonic promite creşterea acesteia la 330 Wh/kg. Ceva mai ambiţios, departamentul american pentru energie finanţează un proiect pentru dezvoltarea de acumulatori cu densitate de 500 Wh/kg, ale cărui rezultate se lasă deocamdată aşteptate, scrie go4it.
Dacă inovaţia celor de la Innolith este reală şi poate fi testată, compania a reuşit un salt de câteva generaţii în dezvoltarea acumulatorilor cu tehnologie litiu-ion.
De cel puţin patru ori mai compact decât acumulatorii obişnuiţi pentru vehicule electrice, produsul suedezilor face posibilă obţinerea unei autonomii de cel puţin 1.000 de km cu o singură încărcare, sau chiar mai mult dacă spaţiul pentru instalarea acumulatorilor este suficient. Ca o comparaţie, un vehicul Tesla Model S cu echipare Long Range poate parcurge doar 539 de km cu o singură încărcare.
Chiar dacă tehnologia dezvoltată de Innolith foloseşte în continuare un electrolit de tip lichid, acestea a primit modificări importante în compoziţia chimică, solvenţi organici foarte inflamabili fiind înlocuiţi cu o alternativă anorganică mai stabilă şi sigur de folosit.
Innolith promite că va aduce pe piaţă noul tip de acumulator în intervalul 2022-2024, produs în serie limitată la o fabrică din Germania. Compania speră să licenţieze tehnologiile către marii producători de acumulatori şi vehicule electrice.
Femeia care nu simte durere nici dacă se arde sau taie. Cazul ei ar putea revoluţiona medicina
Noua misiune a NASA pe o lume îndepărtată poate duce la descoperirea vieţii extraterestre