Home » Știință » A fost descoperită o planetă cu o orbită imposibilă

A fost descoperită o planetă cu o orbită imposibilă

Publicat: 31.05.2019
Oamenii de ştiinţă erau de părere că exoplanetele gazoase nu pot exista în vecinătatea stelelor, acestea absorbindu-le atmosfera.

Până de curând, oamenii de ştiinţă erau de părere că exoplanetele gazoase nu pot să existe în apropierea stelelor. În cazul acestora, din cauza atracţiei gravitaţionale a stelelor, planetele gazoase îşi pierd atmosfera, lăsând în urmă doar miezul din rocă. Totuşi, în urma unor cercetări recente, oamenii de ştiinţă au descoperit o planetă care pare că nu se supune acestei teorii, notează Futurism.

Noua exoplanetă, numită de oamenii de ştiinţă NGTS-4b, pare să sfideze teoriile oamenilor de ştiinţă. Aceasta, conform observaţiilor astronomice, pare să îşi fi păstrat atmosfera în ciuda orbitei care se află în proximitatea stelei.

Oamenii de ştiinţă sunt de părere că NGTS-4b nu încalcă această teorie, ci, de fapt, orbita foarte apropiată de steaua sistemului în ultimul milion de ani sau că procesul de evaporare se află abia la început.

Astronomii numesc zona în care planetele gazoase îşi pierd atmosfera „deşertul neptunian”. Iar neobişnuita planetă se află în această zonă, orbitându-şi steaua în doar 1,3 zile.

„Cercetăm datele colectate de-a lungul timpului pentru a vedea dacă pot exista mai multe astfel de planete în zona deşertului neptunian”, explică Richard West de la Departamentul de Fizică al Universităţii Warwick.