Home » Știință » Oamenii de ştiinţă au măsurat temperatura unei găuri negre creată într-un laborator. Ce au aflat

Publicat: 03.06.2019
Gaura neagră creată de oamenii de ştiinţă nu are aceleaşi caracteristici precum cele adevărate, reuşeşte însă să absoarbă sunetul.

În mod obişnuit, atunci când vorbim despre găurile negre ne gândim la acele obiecte cosmice masive a căror gravitaţie este atât de puternică încât nu permite nici măcar fotonilor să scape atracţiei sale. Totuşi, în 2009, o echipă de cercetători a reuşit să creeze o gaură neagră diferită în laborator, aceasta fiind capabilă să absoarbă sunetul.

Această gaură neagră, prin propietatea acesteia de a absorbi sunetul s-a dovedit un model util pentru studierea adevăratelor găuri negre.

În 1974, Stephen Hawking teoretiza că găurile negre emit un jet de particule, numite ulterior radiaţia Hawking, care ar putea fi folosit pentru a determina temperatura din interiorul acesteia.

Într-un studiu recent, publicat în revista Nature şi citat de către Futurism, o echipă de cercetători de la Institutul Israelian al Tehnologiei descrie procesul pe care aceştia l-au urmat pentru a măsura temperatura acestei găuri negre artificale folosind multiple lasere.

Măsurătorile efectuate de către cercetătorii iraelieni se potrivesc cu calculele şi predicţiile emise de celebrul astrofizician, din păcate, această reuşită nu îi aduce pe oamenii de ştiinţă mai aproape de testarea teoriei acestuia cu privire la adevăratele găuri negre. Acestea păstrându-şi în continuare o parte din secrete.