Home » Știință » Geneticienii modifică plantele pentru a putea absorbi mai mult carbon

Geneticienii modifică plantele pentru a putea absorbi mai mult carbon

Publicat: 21.07.2019
Descoperirea unei gene care poate fi modificată pentru a permite plantelor să stocheze mai mult carbon în sol a provocat entuziasm printre specialiştii în domeniu.
Încălzirea globală este un fenomen foarte complex, fie că analizăm cauzele, evoluţia sau posibilele modalităţi prin care poate fi oprită. În timp ce unii activişti şi oameni de ştiinţă se concentrează pe reducerea emisiilor de carbon, vorbim aici de impunerea unor taxe pe carbon sau adaptarea tehnologiei pentru a produce mai puţin sau chiar deloc dioxid de carbon.

Alţi oameni de ştiinţă au abordări diferite asupra problemei încălzirii globale şi propun soluţii care „atacă” mai agresiv problema. Astfel, cercetătorii de la Institutul Salk pentru Studii Biologice din California şi-au concentrat eforturile pentru crearea unor plante care să adune şi să stocheze mai mult carbon din mediul înconjurător, notează Futurism.

Oamenii de ştiinţă au identificat faptul că gena EXOCYST70A3 este responsabilă de modul în care rădăcinile unui plante cresc, ceea ce înseamnă că prin manipularea acesteia plantele ar putea creşte cantitatea de carbon pe care o stochează în sol.

„Reducerea doxidului de carbon din atmosferă este una din provocările timpului nostru şi, pentru mine, este foarte important să lucrez la o soluţie pentru această problemă”, a declarat unul dintre oamenii de ştiinţă de la Institutul Stalk.