Home » Știință » Unele porţiuni ale Insulelor Marshall, mai periculoase decât zona de excludere de la Cernobîl

Publicat: 19.07.2019
Insulele Marshall au fost folosite pentru 67 de teste nucleare ale Armatei Statelor Unite ale Americii.

Succesul mini-seriei „Cernobîl” a atras foarte multă atenţie faţă de evenimentele care au avut loc în 26 aprilie 1986, dar şi asupra pericolului pe care reziduurile şi radiaţiile nucleare îl ridică asupra vieţii umane şi a mediului înconjurător.

Din păcate, zona de excludere din Ucraina nu este singura arie geografică în care radiaţiile reprezintă o problemă. De data aceasta, oamenii de ştiinţă atrag atenţia asupra unor probleme legate cu radiaţiile în cealaltă parte a lumii. Mai exact, oamenii de ştiinţă de la Universitatea Columbia au desfăşurat un studiu în urma căruia au aflat că anumite regiuni ale Insulelor Marshall prezintă niveluri de radiaţii mult mai mari decât Cernobîl, notează Science Alert.

Insulele Marshall au fost folosite pentru 67 de teste nucleare după sfârşitul celui de Al Doilea Război Mondial, şi, conform oamenilor de ştiinţă, anumite zone prezintă niveluri ridicate de elemente radioactive precum: americiu, cesiu, şi plutoniu, mai exact urme de izotopi ale acestor elemente.

Analizând 38 de mostre de sol provenind de pe 11 insule, cercetătorii au identificat cea mai mare doză de radiaţii pe Insula Bikini, locul celui mai mare test cu o bombă cu hidrogen. Oamenii de ştiinţă au stabilit că patru dintre insulele nordice ale arhipelagului: Runit, Enjebi, Bikini şi Naen prezintă concentraţii mai mari de radiaţii decât există la Cernobîl.