Home » Știință » Asteroidul QV89 care se apropie de Pământ în septembrie ”are şanse infime de a se lovi de planeta noastră”

Publicat: 22.07.2019
Oficialii agenţiei spaţiale europene au anunţat că asteroidul QV89, care va trece prin apropierea Terrei în septembrie, are şanse minine de a se ciocni de Terra.

Agenţia Spaţială Europeană a anunţat că asteroidul 2006 QV89, a cărui orbită ar trebui să îl aducă în apropierea Pământului în luna septembrie, are şanse infime de a se lovi de planeta noastră, notează Science Alert.

„Observatorul La Silla a concluzionat că 2006 QV89 nu se află pe un curs de coliziune anul acesta şi că şansele de impact în viitor sunt extrem de reduse”.

Mai exact, astronomii au calculat că 2006 QV89 are o şansă din 7.000 de a lovi Terra în data de 9 septembrie, în procente, asta înseamnă 0,00014%. Deşi nu pare mult, această probabilitate pune acest asteroid pe cel de al patrulea loc în lista de pericole de impact planetar a Agenţiei Spaţiale Europene.

2006 QV89 a fost descoperit de către astronomi în anul 2006, fiind studiat de-a lungul a 10 zile. Această perioadă le-a permis oamenilor de ştiinţă să îi afle dimensiunile: în jur de 40 de metri şi traiectoria în jurul Soarelui.