Home » Știință » Consumul de vin roşu corelat cu o mai bună sănătate a florei intestinale

Consumul de vin roşu corelat cu o mai bună sănătate a florei intestinale

Publicat: 30.08.2019
Un studiu efectuat de către cercetătorii britanici a descoperit că persoanele care consumă moderat vin roşu au o floră intestinală mai diversă în comparaţie cu persoanele care nu consumă acest tip de vin.

Un studiu recent efectuat de către Colegiului Regal din Londra a ajuns la concluzia că persoanele care consumă vin roşu au o floră intestinală mai diversă, precum şi o asociere mai scăzută a pericolului reprezentat de către obezitate şi niveluri ridicate de colesterol rău, notează Medicalxpress.

Studiul efectuat de către cercetătorii britanici a folosit un eşantion de 916 perechi de gemene pentru a identifica influenţa unor băuturi alcoolice precum vinul alb, vinul roşu, cidrul, berea sau băuturile alcoolice tari asupra diversităţii microbiomului intestinal, în particular, şi a sănătăţii, în general.

„Deşi de multă vreme suntem conştienţi de efectele pozitive ale consumului de vin roşu asupra sănătăţii inimii, studiul nostru demonstrează că un consum moderat de vin este asociat cu o mai mare diversitate a microbiomului intestinal şi, implicit, oferă o explicaţie parţială asupra efectelor pozitive ale vinului roşu”, explică dr. Caroline Le Roy, autoare principală a studiului.

Microbiomul unei persoane este constituit din microorganismele care trăiesc în interiorul acesteia. Un dezechilibru între bacteriile benefice şi cele care ar putea să ne facă rău se poate traduce într-o multitudine de probleme şi condiţii medicale: un sistem imunitar slăbit, luarea în greutate şi chiar o creşterea a nivelului de colesterol. În aceste condiţii, diversitatea speciilor din microflora unei persoane este considerată de către oamenii de ştiinţă un indicator al sănătăţii intestinale.

Oamenii de ştiinţă care au supravegheat acest studiu au observat că participantele care au consumat în mod moderat vin roşu prezentau un număr mai crescut de bacterii intestinale, precum şi o diversitate a speciilor, în comparaţie cu persoanele care nu consumau acest tip de vin. Rezultatele asemănătoare au fost observate şi în cazul unor studii similare care au avut loc în Marea Britanie, Statele Unite şi în Olanda.  Corelaţia dintre consumul de vin şi sănătatea florei intestinale s-a menţinut şi atunci când în modelarea statistică au fost introduşi factori precum vârsta, greutatea, dieta sau statusul socio-economic.

Oamenii de ştiinţă teoretizează că prezenţa polifenolului în vinul roşu, un antioxidant care previne formarea radicalilor liberi, fiind astfel benefici împotriva îmbătrătrânirii, are un efect pozitiv asupra florei intestinale, servind drept hrană pentru aceasta.

„Acesta este unul dintre cele mai extensive studii care explorează efectele consumului de vin roşu asupra florei intestinale, având un eşantion de peste 3.000 de persoane din trei ţări (din celelalte studii efectuate în  Marea Britanie, Statele Unite şi în Olanda n.r.) şi care oferă informaţii importante despre polifenolul asimilat în urma consumului moderat de vin roşu”, explică profesorul  Tim Spector, co-autor al studiului şi cadru didactic al Colegiului Regal din Londra.