Home » Știință » Erupţii în spaţiu. Un vulcan de pe suprafaţa lunii Io ar putea erupe în câteva zile

Publicat: 19.09.2019
Oamenii de ştiinţă au ajuns la concluzia că un vulcan de pe suprafaţa lunii Io va erupe în următoarele zile.

Oamenii de ştiinţă au au anunţat faptul că în următoarele zile vulcanul Loki de suprafaţa lunii Io, care orbitează planeta Jupiter, va erupe, notează Futurism.

Satelitul Io este este instabil, prezentând o activitate vulcanică constantă, vulcanul Loki, numit după zeul nordic al înşelăciunilor, fiind considerat cel mai puternic. Oamenii de ştiinţă au urmărit activitatea acestui vulcan de-a lungul ultimelor decenii şi folosind datele astfel colectate, dr. Julie Rathburn a  calculat o probabilitate crescută ca erupţia să aibă loc în viitorul apropiat.

Cercetătorii au reuşit să identifice un tipar în erupţiile vulcanului Loki, acestea apărând la un interval de 475 zile. Ştiind că ultima erupţie a acestui vulcan aavut loc în urmă cu 474 zile, cercetătorii sunt cât se poate de siguri că o nouă erupţie va avea loc în curând.

„Credem că activitatea lui Loki este atât de uşor de prezis din cauza mărimii sale”, explică dr. Rathburn. „Din cauza mărimii sale, principiile fizice fundamentale controlează intervalul dintre erupţii, aşa că, factorii care afectează erupţiile vulcanilor mai mici nu au o influenţă atât de mare în acest caz”, a mai adăugat aceasta.

Într-un studiu publicat în anul 2016, cercetătorii au stabilit că vulcanul Loki are în vârful său un lac de lavă care erupe în mod ritmic şi se solidifică, ciclul fiind reluat la intervale clare.