Home » Stiinta » Cercetătorii au ”printat” prima bucată de carne la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale

Adrian Popovici 10.12.2019
Compania Aleph Farms a anunţat că a reuşit să „printeze”, în premieră, carne la bordul SSI.

Aleph Farms, o companie israeliană, a anunţat că experimentul acesteia desfăşurat la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale care implica bioprintarea unei bucăţi de carne în microgravitaţie a fost un succes, notează Space.

În cadul acestui experiment, oamenii de ştiinţă au crescut o bucată de carne de vită care a fost obţinută fără a sacrfica un animal. Cercetătorii au folosit câteva celule bovine sferoide pentru a creşte respectiva bucată de carne.

În cadrul acestui experiement, Aleph Farms a colaborat cu compania rusească 3D Bioprinting Solutions şi cu alte două companii din Statele Unite care operează în domeniul industriei alimentare pentru a testa metoda biprintării în condiţiile de microgravitaţie.

În condiţiile gravitaţiei de pe suprafaţa Pământului, bioprintarea foloseşte celule animale şi factori de creştere pentru a crea o biocerneală care este aplicată pe o structură în straturi. Totuşi, în spaţiu, gravitaţia redusă sau lipsa acesteia permite printarea unui ţesut în trei dimensiuni, nu doar în două, aşa cum este realizată pe Terra.

„Maturizarea organelor şi ţesuturilor bioprintate în gravitaţie zero se desfăşoară mult mai repede decât în condiţiile de gravitaţie ale Pământului. Ţesutul este tipărit din toate părţile simultan, cum ar fi un bulgăre de zăpadă, în timp ce majoritatea celorlalte bioimprimante creează strat după strat. Pe Pământ, celulele cad întotdeauna în jos. Cu o gravitaţie zero, acestea plutesc în spaţiu şi interacţionează doar între ele. Printarea prin strat după strat în gravitaţie necesită o structură de sprijin. Imprimarea în gravitaţie zero permite crearea ţesuturilor numai cu material celular, fără niciun suport intermediar”, a explicat Yoav Reisler, consilier pentru relaţii cu publicul al Aleph Farms într-un mail către Space.

În spatele acestui experiment se află ideea de a produce carne care nu implică suferinţa animalelor în spaţiu şi lupta împotriva încălzirii globale. După cum explică numeroase rapoarte şi studii, inclusiv raportul Grupului Interguvernamental de Experţi în Evoluţia Climei (IPCC) al Naţiunilor Unite din 2019, creşterea animalelor foloseşte cantităţi mari de apă şi energie şi contribuie în mod simţitor la crşterea temperaturilor la nivel global, iar bioprintarea ar putea fi una din modalităţile prin care aceste costuri ar putea fi reduse.