Home » Stiinta » Astronomii au descoperit o galaxie ”monstru” din Universul timpuriu

Astronomii au descoperit o galaxie ”monstru” din Universul timpuriu

Autor: Adrian Popovici 10.30.2019
Astronomii au descoperit o galaxie ”monstru” din Universul timpuriu
Oamenii de ştiinţă aproximează vârsta acestei galaxii la circa 12,5 miliarde de ani.

O echipă de cercetători de la Univesitatea Massachusetts Amherst şi de la Universitatea Arizona a descoperit o galaxie „monstru” cu ajutorul ALMA (Atacama Large Millimetre Array). Oamenii de ştiinţă care au colaborat pentru a realiza această descoperire au explicat că astfel de galaxii erau considerate teoretice, nefiind aduse dovezi care să susţină existenţa lor, notează Science Alert.

Observaţiile iniţiale asupra galaxiei arată că aceasta se află la o distanţă de 12,5 miliarde de ani, ceea ce înseamnă că lumina pe care cercetătorii au observat-o a părăsit galaxia de origine la doar un miliard de ani de la Big Bang. Studierea acestei galaxii ar putea oferi indicii despre modul în care acest tip de galaxii gigant s-au putut forma în Universul timpuriu.

Christina Williams, postdoctorand de la Universitatea Arizona, explică: „Lumina părea să nu provină de la nicio galaxie cunoscută. Când am văzut că galaxia era invizibilă la orice altă lungime de undă, m-am entuziasmat, pentru că însemna că era probabil foarte departe şi ascunsă de nori de praf”.

Astronomii au stabilit că această galaxie „monstru” are un număr de stele similar cu cel al Căii Lactee, dar că prima este mult mai activă, producând stele de o sută de ori mai rapid faţă de galaxia noastră.

Studiile anterioare au demonstrat că primele galaxii au apărut în primul miliard de ani de la Big Bang, atunci când au început să convertească gazele din Universul primordial în stele, într-un ritm mult mai rapid decât au presupus cercetătorii iniţial.

Astronomii care au lucrat la această descoperire speră ca observaţiile viitoare să ofere şi mai multe detalii despre această galaxie primordială.

Cercetătorii de la cele două universităţi şi-au dezvăluit descoperirile într-un studiu publicat în The Astrophysical Journal.