Home » Știință » Cercetătorii au o modalitate de a identifica găurile de vierme

Cercetătorii au o modalitate de a identifica găurile de vierme

Publicat: 02.01.2020
Găurile de vierme leagă, în teorie, zone îndepărtate din universul nostru sau chiar universuri diferite.

Găurile de vierme sunt fenomene cosmice care, în teorie, ar putea să lege două puncte îndepărtate din Univers, fără ca obiectele care le traversează să fie nevoite să parcurgă toată distanţa dintre acestea două. În prezent, oamenii de ştiinţă nu au putut găsi dovezi care să susţină existenţa unor găuri de vierme traversabile, dar, conform unor oameni de ştiinţă, acum există o metodă care să permită identificarea acestora, notează Phys.

Cercetătorii pleacă de la asumpţia că la găurile de vierme, în posibilitatea în care ar exista, atracţia gravitaţională la unul din capetele acestora ar putea fi simţită la celălalt capăt.

Primul loc în care cercetători sugerează că ar trebui căutate găurile de vierme este în proximitatea găurilor negre supermasive precum Sagittarius A*, aflată în mijlocul galaxiei noastre şi asta deoarece, conform teoriilor, găurile de vierme se pot forma în condiţii gravitaţionale extreme.

„Dacă aveţi două stele, una de fiecare parte a găurii de vierme, steaua din partea noastră ar trebui să simtă influenţa gravitaţională a stelei care este pe cealaltă parte ”, a spus Dejan Stojkovic, fizician al Universităţii Buffalo. „Fluxul gravitaţional va trece prin gaura de vierme”.

Dr. Stojkovic explică faptul că dacă există găuri de vierme în realitate, acestea nu vor semăna cu cele din filmele şi serialele science fiction. „Chiar dacă o gaură de vierme este traversabilă, oamenii şi navele spaţiale cel mai probabil nu vor putea trece”, spune el. „În mod realist, ai avea nevoie de o sursă de energie negativă pentru a menţine gaura de vierme deschisă şi nu ştim cum să facem asta. Pentru a crea o gaură de vierme imensă, care este stabilă, ai nevoie de ceva magie”, a adăugat acesta în studiul publicat în Physical Review D.

Ar fi posibilă călătoria în timp? Da, printr-o „gaură de vierme”, spune un astrofizician