Home » Știință » Două medicamente experimentale pentru Alzheimer ajută în lupta îmbătrânirii

Două medicamente experimentale pentru Alzheimer ajută în lupta îmbătrânirii

Publicat: 15.12.2019
Cele două medicamente au fost testate pe animale model: şoricei.

Un studiu clinic recent, efectuat de către cercetătorii de la Institutul Salk din San Diego (Statele Unite ale Americii) pe şoricei a demonstrat că două medicamente experimentale, CMS121 şi J147, îmbunătăţesc memoria şi încetinesc deterioararea celulelor cerebrale. Cercetătorii au demonstrat că, de asemenea, cele două medicamente ajută la încetinirea procesului de îmbătrânire în cazul şoriceilor bătrâni, notează Medicalxpress.

„Acest studiu a validat suplimentar aceşti doi compuşi nu numaidrept candidaţi pentru tratamentul Alzheimerului, dar şi ca medicamente anti-îmbătrânire”, a declarat dr. Pamela Maher, cercetătoare a Institutului Salk.

Medicamentele CMS121 şi J147 au fost derivate dintr-o serie de plante cu proprietăţi medicinale, compuşii chimici din acestea au capacitatea de a menţine neuronii în viaţă atunci când sunt supuşi unor forme de stres chimic şi biologic asociate cu Alzheimer.

Experiemntele au arătat că cele două medicamente acţionează asupra mitocondriilor prin creşterea nivelului de coenzimă A (acetil-coenzima A), acest compus fiind responsabil de creşterea nivelului de energie produs de mitocondrii. Astfel, celulele neuronale sunt protejate în faţa schimbărilor moleculare asociate îmbătrânirii.

Cercetătorii care au creat CMS121 şi J147 vor ca pe viitor să testeze efectele împotriva îmbătrânirii ale acestora şi în cazul altor organe şi ţesuturi.

Studiul Elevating acetyl-CoA levels reduces aspects of brain aging a fost publicat în eLife.